2020. augusztus 28., péntek

# doxa # filmes könyvek

Cecelia Ahern - Ahol a szívárvány véget ér



Imádtam a filmet nekem Sam Calflin a világ legjobb Alex-e volt és Lily Collins pedig a legjobb választás Rosie szerepére. (bár ezzel lehet vitatkozni) Én úgy ahogy volt oda voltam a filmért. De valamiért csak most akadt a kezembe az egyik Cseriti boltban a könyv. Így megadtam neki a lehetőséget, hogy legyőzze a filmet. Vagy is hogy meg mutassa ő könyvként is magával fog ragadni. 


El kell mondanom megtörtént. 


Mivel én az írónő egy másik stílusban írt könyvével kezdtem  - A vétkes a címe és itt olvashatjátok róla a beszámolóm - nagyon féltem, hogy a rá jellemzőbb könyvek nem fogják nekem megadni azt az élményt amit a Vétkesben kapta tőle. De el kell mondanom, meglepetésemre más stílusban is brillírozik. 


Rá térve  a könyvre: 

"Rosie és Alex jóban-rosszban kitartanak egymás mellett, és életre szóló szövetséget kötnek az iskola és a felnőttek zord világa ellen. Az izgalmas órai levelezések alatt még nem sejtik, hogy életük következő jó néhány évét is így fogják eltölteni: egymással levelezve… A sors újra és újra elválasztja őket egymástól, hogy próbára tegye barátságukat, kitartásukat és őszinteségüket. A gyerekek komoly felnőtté cseperednek: mindketten dolgoznak, házasodnak, gyereket nevelnek, válnak, de a varázslatos kötelék, amely összeköti őket, életük minden öröme és bánata közepette is megmarad.

Több van-e köztük puszta barátságnál? Ha kapnának egy utolsó lehetőséget, kockára tennének-e mindent az igaz szerelemért?"

Már a leírás alapján is megnyert főleg, hogy a filmet látva érdekel hogyan írja meg az írónő magát a könyvet. Lás csodát levelezésekben. Iskolai kis cetliket olvashatunk, majd sms-eket, emailokat és így végig ahogy fejlődik a levelezési technika. A szereplők egymásnak írt leveleiből alakul ki a történet.  Ami csak nagyon ritkán zavaró. Néha azért tényleg kellene egy kis magyarázat is. De át lehet rajta lendülni. 

Tetszett, hogy nem csak a főhősök levélváltásába, hanem szeretteikkel való levelezésbe is bele láthatunk, így még sok rétűbben és színesebben ismerjük meg a sztorit és a karaktereket. 

Minden korosztálynak ajánlom hisz ahogy nő Rosie ás Alex szép lassan mind magunkra ismerünk nehézségeikben, küzdelmeikben, örömeikben és sikereikben.

Olvassatok mert olvasni jó!

Doxa



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates