2019. január 16., szerda

# interjú # Niki

Ismerkedjetek meg egy kicsit az új tagokkal is: Regi

Régebben szokásunk volt, hogy az új tagok bemutatkoztak egy-egy bemutatkozó bejegyzéssel, de ezekkel elmaradtunk az utóbbi években (mondhatni). Így arra gondoltam, hogy az új tagjainkat és a jövőbeni új tagokat is egy kicsit kifaggatom egy interjú formájában.
Ma Regit mutatom be nektek, aki tavaly ősz óta erősíti a csapatunkat.

 
 
Regi (a kép felhasználása engedélyköteles!)
2018. szeptembere óta vagy a Könyvfalók csapatának a tagja. Mesélnél arról, hogy mi vett rá arra, jelentkezz a tagtoborzó felhívásunkra?
Megmondom őszintén valaki ajánlotta, de sajnos már nem emlékszem rá, hogy kicsoda. Amikor nem is olyan rég elkapott egy gondolat, hogy én igazi könyvmoly akarok lenni, úgy gondoltam, valakihez vagy valamihez szeretnék csatlakozni aki vagy ami igazán nagy, nagyobb mint én magam. Ezért akartam hozzátok, mint csoporthoz csatlakozni, amiben kihívás van, és talán egyszer engem is mint bloggert sokan megkedvelnek és lehet valaki a nagyok között.


5 mondatban mit árulnál el magadról? 
  1. Nagyon kevés időm van. Tudom, mindenki rendelkezik 24 órával, de nekem több kell. Lehet, hogy nem tudom beosztani, de mint blogger nagyon nehezen tudok azonosulni ezzel és olvasni, blogolni, értékelni, ötletelni.
  2. Olvasás közben szeretek teázni vagy kávézni. Szerintem ezzel nagyon sokan így vannak.
  3. Amióta van instagramom, szeretek könyvekről képeket készíteni.
  4. Sokat játszok a gondolattal, hogy egyszer nekem is lesz egy könyvem. Nagyon szeretném, de arra nem vagyok még alkalmas.
  5. Van kettő kisfiam (1 és 3 éves). Anya lévén nagyon sok dolgom van, de igyekszem magamra is szánni egy kevéske időt, amit olvasással és írással töltök.

Mi volt az első önálló olvasmányod címe, ha emlékszel még rá?
Én sajnos nem vagyok az az ember aki már gyerekkorában beleszerelmesedett a könyvekbe. Engem ez felnőtt fejjel ért utol. De mégis a legelső olvasmányom amire emlékszem az egy kötelező volt. A Pál utcai fiúk. Nem szerettem a kötelező olvasmányokat, de ezt valamiért elkezdtem és be is fejeztem. Akkor nagyon büszke voltam magamra, ráadásul tetszett is.

Hogy álltál a kötelező olvasmányokkal? Egyáltalán mikor szeretted meg az olvasást?
Az előző kérdésnél sikerült ezt is megválaszolnom.😊


Az első bejegyzés, amivel jelentkeztél a blogon a Harry Potter és az azkabani fogoly volt. Nem mellesleg hatalmas kedvencem a sorozat és bevallom őszintén, hogy javában a húszas éveimben jártam már, amikor először olvastam. Na de a kérdésem. 😅 Tudnál mondani 3 olyan YA könyvet, amit felnőtt fejjel olvastál először és sajnálod, hogy nem tizenévesen kerítettél rá sort?
Én már azt sajnálom, hogy tinédzser koromban nem olvastam annyit amennyit most szeretnék. De ha ki kellene emelni egy-kettő könyvet, akkor elsőnek Harry Pottert mondanám illetve a Percy Jackson könyveket. Talán ha akkor ezeket a kezembe veszem, már hamarabb könyvmoly lettem volna.

Van olyan műfaj, ami egy picit közelebb áll a szívedhez, mint a többi? És olyan, amit nem nagyon veszel a kezedbe?
Ami talán kicsit közelebb áll hozzám az a romantikus verzió. Ahol valami érzelmi, erotikus szál kapcsolja össze a szereplőket. Igazából minden könyvet szívesen olvasok, de mégis talán a sci-fi műfajjal barátkozom meg a legkevésbé.

Édesanya vagy te is, mint ahogy én is. 😍 Szerinted lehet egy gyerkőcöt olvasóvá nevelni? És ha igen, akkor ez mikor kezdődik el szerinted?
Fiatal anyuka vagyok, kicsi gyerekekkel. Szerintem lehet gyereket az olvasásra nevelni, természetesen nem erőszakkal. Nagyon fontos, hogy sokat lássák a kezünkben a könyvet, de ne az ő idejük rovására. Valamint érdemes az esti mesét minél hamarabb bevezetni. Eljárni gyerekkönyvtárba. Úgy gondolom, hiába szeretnénk (én nagyon szeretném) hogy olvasó gyerekeket neveljünk, ha neki valamiért nem tetszik. A lényeg szerintem, hogy a pici gyerek megszeresse. Ha idősebb leszek, többet tudok erről mondani. Én mindenféleképpen megpróbálom. 😊

Mit olvasol jelenleg és hogy tetszik?
Most fejeztem be az Abigélt, Szabó Magdától. Sok jót olvastam róla, de nem gondoltam, hogy ennyire tetszeni fog. Mindenkinek ajánlom, aki kíváncsi egy kis törékeny lány életének hatalmas változására.

2018-ban mennyi könyvet olvastál el kb.? Emlékszel arra, hogy mi volt a leghosszabb és a legrövidebb olvasmányod?
Szerencsére a moly.hu-n ezt lehet jegyzetelni, követni. Én idáig csak ezen az oldalon követtem. Nincs semmilyen füzetem amit abban nyilvántartanék magamnak.
Tehát 21 könyvet olvastam 2018-ban. Voltak időszakok mikor sokáig nem olvastam. Az oldalakat csak megtippelni tudom. Legrövidebb: Maros András-Kávéházi pillanatok, leghosszabb: John Cure-A fekete esernyős férfi

Ha egy szóval kellene jellemezned, akkor milyen olvasó vagy?
Ezen még sosem gondolkodtam. Érdeklődő! Szeretek sok műfajba betekintést nyerni.

Eddigi kedvenc könyved? És amelyik megkapná a legutálatosabb címet?
Kedvencnek mondanám a Harry Potter sorozatot. Amiket mostanában olvastam nagyon tetszett az Abigél illetve az Eastern. Utálatos könyv egyenlőre még nincs.

A környezetedben vannak más könyvmolyok is?
Sajnos nincs. Anyukám néha-néha szokott olvasni. Tőlem kapott már ajándékba könyveket. Megmondom őszintén sokat dolgozik mindenki, és ha hazajönnek a kikapcsolódás számukra a televízió. Én is ilyen voltam, de mára ez megváltozott, remélem a gyermekeim is hasonlóak lesznek mint én. 😊 Nagyon hiányzik az, hogy más emberekkel tudjak beszélgetni a könyvélményeimről.

És akkor most térjünk át a könyvekről, a blogolásra. Van saját blogod is, amit a nulláról kezdtél el felépíteni. Mesélnél arról, hogy milyen kezdő könyves bloggernek lenni manapság?
Nagyon élvezem, de rengeteg időt vesz igénybe. Amit a családomtól veszek el. Ezért most sajnos stagnál a dolog. Annyira jó mikor mások azt olvassák, hogy én mit gondolok egy könyvről. Nehéz követőket szerezni, vagy nagyon frappánsnak kell lenni, vagy állandóan ajándékokat kell ajánlani. Hosszú folyamat ez az egész, de nem biztos, hogy én megállom a helyem ebben a világban. Majd kiderül. 😊

Mi a célod a blogolással? Milyen hosszútávú terveid vannak vele?
Szerettem volna nagy lenni ebben a világban. Ezt persze nem pár hónap alatt lehet elérni, de nagyon próbára teszi az embert ez a hosszú folyamat. Hobbi céljából indítottam el a blogot, és lesz ami lesz. Vagy megszűnik, kiállom a nehézségeket és tovább alakul a jövője, nem tudom merre haladva.

Nincs olyan blogger szerintem, aki ne vesézte volna még ki a recenziós könyvek témakörét. Neked erről mi a véleményed? Jó recenziós könyvet fogadni vagy sem?
Amikor megtudtam, hogy létezik ilyen, nagyon megörültem. De jó ingyen könyv! 😊 De igazándiból belegondolva nagy feladat egy kiadónak olyan értékelést, könyvajánlót írni ami megállja a helyét. Akkor szerintem nagyobb súly van a blogger vállán. Ezért nem hiába mondják a kiadók, hogy legyen múltja egy blognak és akkor talán megajándékozzák a bloggert egy recenzióval, hiszen ahhoz fejlődni kell. Nem lehet pár mondattal értékelni azt a könyvet. Kezdő bloggerként egyszer kaptam egy ilyen lehetőséget amivel éltem is. Fantasztikus volt. Szerencsére a kiadó és az író is meg volt elégedve velem.

Mennyi időt szánsz a blogodra? Egyáltalán hogy kell elképzelni egy napodat: mikor van időd olvasni, írni?
Olvasni akkor tudok mikor a gyerekek alszanak, vagy játékkal elfoglalják magukat, illetve este. Az íráshoz is ezt tudnám mondani. De akkor mindig sajnálom azt az időt, hogy elveszi az olvasástól. Az íráshoz a számítógép kell valamilyen formában. Én ezt akkor használom mikor a gyerekek nem látják ezért számomra ez sokkal lassabban megy mit más bloggereknek akiknek nincs gyerekük. Én még nem tudtam teljesen érvényesülni, még fejlődnöm kell, tapasztalni a megfelelő időhasználatot.

Mi volt az eddigi legpozitívabb visszajelzés a munkásságoddal kapcsolatban? És a legnegatívabb?
Amikor a kiadó megvan elégedve a munkámmal az nagyon jó érzés. Az is pozitív dolog mikor nap mint nap gyarapodik a követők száma. Negatív dolgot nem tudnék mondani. Remélem nem is lesz. 😊


Ha lenne kérdésetek Regihez, akkor uccu neki, tegyétek fel itt bátran!

3 megjegyzés:

Follow Us @soratemplates