2018. november 17., szombat

# könyv # könyvajánló

Körmendi Zoltán - Isteni program - Krisztina Amerikában

2. kiadás borítója
   Recenzióba kaptam ezt a könyvet az írótól, mivel egy előző olvasmányomban Atlantisz helyének és eltűnésének egy lehetséges elméletét boncolgató történettel találkoztam (Atlantisz). Körmendi Zoltán azt írta, kíváncsi lenne, hogy mi a véleményem, hisz ő is foglalkozik Atlantisz-szal ezen művében. De azt kell mondjam, bár tényleg van szó a könyvben Atlantiszról, de korántsem olyan részletességgel, amire számítottam. Az egész kvázi említés szintjén van benne, egy lehetséges, létező elmélet megemlítése, de a fő vonal ettől teljesen független.
   A történet ugyanis egy magyar lányról, Krisztínáról szól, aki ír egy számítógépes programot, amivel ha játszol, megváltozik az életed. Szembenézel a félelmeiddel, legyőzöd a szellemi vagy lelki gátjaidat, tovább haladsz az egyéni fejlődési lépcsőiden. Ennek jelentőségét megneszelve, Krisztinát Amerikába csábítja egy egyetem, de az invitálásról később kiderül, hogy nem is igazán az egyetem, hanem az amerikai kormány áll a háttérben. A főhősünk Amerikába érkezve egy titkos projektbe kap betekintést. Rájön azonban, hogy tudását rossz célok felhasználásra akarják kamatoztatni.
   A történet maga nem is tűnik bonyolultnak, viszont a technikai háttér és a spirituális mondanivaló igen. A könyv első felében tucatszor vesztettem el a fonalat, amikor Krisztina spirituális gondolatait fejtegette a matematikai zseni szerelmének, aki viszont a technikai tudásával, elméleteivel támasztotta volna alá a hősnő gondolatait, csak nem igazán értették meg egymást, ahogy néha én se értettem egy kukkot se. Miután ezen átküzdöttem magam, elindult néhány folyamat, amire azt mondanám, hogy izgalmas szálakat igért, de a történet végén lezajlott befejezés kicsit összecsapottnak tűnik. Ha létezik egy főgonosz, a jó ellenpólusa, kétlem, hogy egy ilyen tragikus esemény kidolgozásával érné be, ennél sokkal egyszerűbben vagy sokkal bonyolultabban, izgalmasabban elintézhetné az ellenlábasát.
   Bár az alapötlet érdekes, milyen lehet egy kiválasztott megjelenése a 21. században, milyen összefüggések lehetnek a vallások között, miért a sok hasonlóság, honnan származhat valójában az emberiség, mi minden van beépítva a DNS spirálunkba, egy életünk van, vagy hiszünk az újjászületésben, hány dimenzó létezik a világban, ilyen és ehhez hasonló kérdések feszegetése. De nekem túl sok volt. Túl sok a tézis, az elméletek megvitatása, összevetése, nem világos levezetése, és mindez a könyv egyéb aspektusainak elhanyagolásával járt. A karakterek kidolgozatlanok, a főbb szereplők közötti kapcsolati dinamika elhanyagolt, néhol hiányolom az összekötő történeteket. Adott pl Krisztina az iskolás lány, aztán hirtelen felnőtt zseni oldalán a nagy szerelmével, akiről semmit sem tudunk. Honnan jött, hogy került egy ilyen különleges személy mellé, miért őt választotta. Vagy az, hogy eltölt Krisztina két évet az egyetemeb, de fogalmunk sincs, hogy ott egyébként mit tanult, vagy mivel foglalkozott a kormány számára. Ami személy szerint bosszantott, de ez csak valószínüleg engem zavar, az a keresztnevek használata. Szerintem egy könyv szereplőjének kijár egy tisztességes vezetéknév és keresztnév, nem lehet csak keresztnevekkel dobálózni, az olyan snassz. Bár lehet, hogy egy írói fogás, engem kifejezetten idegesített, hogy mindenkit csak úgy ismerek, hogy Tibor, Alex, Michael, Jeremy, stb.
   Szóval habár az összes elmélet, teória önmagában érdekes, egy könyve sűrítve számomra emészthetetlen volt, de aki nyitott a spiritualitsra és nem rettenti el némi fizikai törvényszerűség elméletének elemzése, akkor bátran olvassa. 

Megjelenés: 2016
Kiadó: Publio kiadó
Formátum: ebup, mobi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates