2009. november 25., szerda

# adaptáció # filmek

Libba Bray: Rettentő gyönyörűség

Teljesen el is feledkeztem arról, hogy ezt a könyvet is előjegyeztettem a könyvtárban, így jól megdöbbentem mikor a kezembe nyomták. Már csak azért is, mert 7 könyvvel lehet távozni, és nekem emiatt 1-et vissza kellett adnom és elég nehezen ment a döntés. Így búcsút vettem Jostein Gaarder Vita Brevis c. regényétől. (Majd legközelebb.)
Itthon nem éppen nagy lelkesedéssel estem neki, valahogy már kezd kihunyni belőlem a Vörös pöttyös könyvek láza.
De ha már fizettem érte 100 Ft-ot (még mindig jobb, mintha megvettem volna 2.999 Ft-ért, így állok az előjegyzett könyvekhez), nekiestem. Na meg az új könyveket szeretem minél hamarabb visszavinni, mert tudom, hogy sokan vannak előjegyezve az újdonságokra utánam is. Hiába, én már csak ilyen vagyok.

Szóval nekiestem, az első nap elég akadozva ment, nem nagyon tudtam ráhangolódni.
Aztán másnap újra átjárt a Vörös pöttyös könyvek világa, ráadásul ez teljesen más, mint az eddigi ilyen könyv. Ez nem amolyan kis romantikus ifjúsági regény vámpírokról, halhatatlanokról, hanem amolyan Stephen King tiniknek.
Szó szerint borzongató volt a könyv.
Misztikum, rejtély, történelem.

Ez is egy bentlakásos iskola növendékeiről szól (mint pl. az Evernight), de 1895-ben játszódik.
Gemma Indiában él a szüleivel, majd mikor rejtélyes módon megölik az édesanyját, hazautaznak Angliába és egy leánynevelő intézet bentlakásos diákja lesz. Az intézet falain belül tökéletes leendő feleségeket igyekeznek nevelni.
Gemma összebarátkozik az egyetlen ösztöndíjas lánnyal, akit megvetnek a gazdag lányok. ... Majd persze mit hoz a sors, barátság szövődik köztük és az addigi 2 legundokabb lány között.
Gemma-nak furcsa utazásai lesznek egy másik világba, ahol próbál rájönni anyja halálának okára, és belekeveredik a szálba az iskola 20 évvel ezelőtti tragédiája. Talál egy naplót, majd a másik 3 lánnyal újra létrehozzák a baljóslatú Rendet. ... és így tovább- és így tovább. ...

"Gemma Doyle más, mint a többi lány. A lányok, akiknek kifogástalan a modoruk; csak akkor szólalnak meg, ha szólnak hozzájuk, tudják a helyüket, és hanyatt dobják magukat, és Angliára gondolnak, amikor ezt kívánják tőlük.
A tizenhat éves Gemma önálló egyéniség.
A londoni Spence Akadémiára akkor íratják be, amikor Indiában tragédia sújt le a családjára. Gemma magányos, bűntudattal küszködik és hajlamos a jövőt illető látomásokra, amelyek kínos pontossággal valóra is válnak. Az Akadémián hűvös fogadtatásban részesül. Ám nem teljesen magányos: egy rejtélyes fiatalember követi, aki óva inti attól, hogy megnyissa a lelkét a látomások előtt.
Gemma képessége ugyanis, amivel magához vonja a természetfelettit, itt, a Spence-ben teljesedik ki. Itt kerül kapcsolatba az iskola legbefolyásosabb leányklikkjével, és itt fedezi fel, hogy az anyja kapcsolatban állt egy Rendnek nevezett titokzatos csoporttal.
És itt vár rá a sorsa... amennyiben hisz benne."

Egy újabb trilógia vette kezdetét ezzel a kötettel, a folytatása (Lázadó angyalok) előre láthatólag ebben a hónapban fog megjelenni a Könyvmolyképzőnél.
Kíváncsian várom.

Libba Bray 1964-ben született Texasban.
Színdarabok, novellák, esszék írónője is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates