2018. június 9., szombat

# fantasy # film

Solo: Egy Star Wars-történet


   Nagy várakozással és talán még nagyobb félelemmel ültem be erre mozifilmre, mert Harison Ford neve egyé vált Han Solo-éval és nem tudtam elképzelni, hogy méltón lehetne helyettesíteni. 
   Hát nem is igazán sikerült. Bár a Solo-t játszó Alden Ehrenreich mosolya igen megnyerő, de sehol sincs Ford hamiskás mosolyához képest. Ha ettől eltekintünk és nem akarjuk mindenáron őt keresni a karakterben, akkor nagy gond nincs a fiúval, bár nem ez élete alakítása. Valahogy nem szeretem meg annyira a karaktert, mint annak idején az Egy új remény-ben. Bár Alden Han-ja is már a simlis tolvajt játsza, de nem érzem hitelesnek.
Sokan dícsérik az Aldo-t játszó Donald Glovert, de én őt még kevésbé kedveltem meg. Az a jelenet, ami az előzetesben is benne van, hogy minden, amit róla mondanak, az igaz, számomra erőltetett, hiteltelen, nevetséges.   És még egy negatívum, ha már ezzel az oldallal kezdtem, van egy "tragikus" jelenet, ahol az egyik szereplő elhalálozik és őt siratja Lando, hát az nagyon gáz. Értem én a fajok közti keveredésben rejlő lehetőségeket, bár nem sok ilyenre emlékszem az eddigi Star Wars történetben, de ez azért kiveri a biztosítékot nálam. Teljesen nevetségesnek és abszúrdnak tartom ezt az érzelmi szálat és a történet szempontjából is lényegtelen, tehát kihagyható lett volna. 

De akkor lássuk a pozitívumokat.
   Nekem bejön a sztori: megismerjük az ifjú, simlis Han-t, megtudjuk honnan kapta a nevét, a fegyverét, hogyan lett pilóta, hogyan került a Tatuinra, ahol később Skywalker-ék rátalálnak. A cselekmény végig pörgős: "autósüldözés", vonatrablás, menekülés a Millenium Falcon-nal, kötelező kocsmajelenet, zenei betét földönkívüliekkel. A Star Wars univerzum egy másik oldalát ismerhetjük itt meg, nem a Jedik által uralt világ és nem is a Birodalom teljes kontrolja, hanem valahol annak peremén mégis azzal szorosan együtt mozgó világ ez, ami szerintem kiegészíti az eddigi lyukakat. Hisz ott az óriási szenátus a képviselőkkel különböző bolygókról, különböző népekkel, de eddig csak néhány ilyet ismertünk meg az I-VI részek alatt. Ja és szerettem, hogy megismerjük a Han Solo és Chewe találkozásának történetét, valamint Han ikonikus sugárpisztolyának, a Dl-44-nek eredetét.

   
   Örültem, hogy Daenerys Targaryen, azaz Emilia Clark is feltűnik a filmben és remélem, hogy a folytatásban jobban ki tudja bontakoztatni a karakterét, mert kíváncsi vagyok hogy valójában melyik oldalon áll és mi motiválja. 
   A Paul Bettany által megformált rosszfiú szerintem átlagos, de hiteles, és tetszik Beckett karaktere is, bár ezt Woody Harrelson kisújból kirázta, nem sok kihívás volt benne számára.

   Mindezeket figyelembe véve a Star Wars rajongóknak kötelező darab, bár biztosan ezer kifogásuk lesz és mindent lehetne kicsit jobban, kicsit másképp csinálni, de ez lett a Solo történet és kész. 
   Azoknak is érdemes megnézni, akik szeretik a kalandfilmeket vagy a látványfilmeket, ahol nem a fordulatos krimivonal, hanem az akciódus jelenetek a mérvadóak. Hisz nagy csavart nem várhatunk a filmtől. (Chewe feje kilóg a vonatból, de tudjuk, hogy nem szakad le, mert játszik még 1-2 Star Wars filmben) 

Műfaj: Fantasy 
Megjelenés 2018. május 25.
Időtartam: 135 perc
Forgalmazó: Walt Disney Studios
Rendező: Ron Howard
Forgatókönyv: Jon Kasdan, Lawrence Kasdan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates