2018. november 25., vasárnap

# Eastern # interjú

Martin Kay interjú

Sziasztok kedves Olvasóim, Követőim!

Amint azt már észrevehettétek mostanában kicsit foghíjas a bejegyzéseim mennyisége. Sajnos nem tudtam eleget olvasni ahhoz, hogy bármiről is tudjak nektek írni.

Na de most.... olyat hoztam nektek, amire még én sem számítottam, hogy ilyet fogok csinálni.
Egy kedves íróval felvettük a kapcsolatot és addig beszélgettünk, míg megengedte nekem, hogy feltegyek neki pár darab kérdést, amire Ő szívesen válaszolt.

Az az író nem más mint Martin Kay. :)


Nemrég került a boltokba az  Eastern című könyve a Twister könyvkiadó által. Én mint kezdő blogger, ő mint kezdő író, láttunk egymásban annyi lehetőséget, hogy ez megvalósuljon.

Olvassátok nagy szeretettel a munkánkat, leginkább Martin Kay életéről, miként váloztatta meg a könyve a mindennapjait.

Kedves kis interjú, humorral fűszerezve. :)



Kedves Martin Kay!

Itt lenne az a pár darab kérdés amire talán szívesen fogadnám a válaszodat. Persze szerintem az olvasók minden egyes apró részletre kíváncsiak ami a magánéletével kapcsolatos egy celebnek. De mégis ezekre talán te is szívesen válaszolnál.

• Mi alapján kezdtél el írni? Már régóta mozogsz ezen a területen vagy a könyveddel már rögtön be is robbantál az írók közé?

Tizenegy éve készült el a regényem első verziója, de ez csak egy hosszú út kezdete volt a szakmai fejlődésemet illetően. Három éve határoztam el, hogy összekapom magamat, és kiadható szintre tornászom a könyvem színvonalát. Ez nem volt egyszerű, de már sokkal több lehetősége van egy kezdő írónak, mint korábban. A TWISTER kiadó [bekezdés] pályázata igen jó lehetőség a feltörekvő íróknak. Nekem szerencsémre sikerül az első alkalommal nyertesként végeznem rajta.

• Már tudtad az elején, milyen zsánerben írsz, vagy több próbálkozás után sikerült azt elérned ami a könyv témáját igazolja?

Nem gondolkoztam zsánerekben, vagy követendő példákban a könyvélményeim után.
Egyszerűen csak írtam olyan formában, ami a legjobban szolgálja a cselekményt. Ezért lett igen vegyes az összkép. A poszt-apokaliptikus világ találkozik a western zsánerével, mindezt az animékre jellemző lendületes stílusban próbáltam előadni. Úgy gondolom, hogy a tipikus YA románcra vágyó olvasó éppúgy megtalálja majd a számítását benne, mint aki egy eseményvezérelt akció-kalandra vágyik.

• Milyen negatív és pozitív élményeid voltak az írással kapcsolatban?

Az ember a fejlődése során sok kritikát kap, de ezeket nem szabad személyes támadásként megélni. Csak a töretlen fejlődés számít és az elégedett olvasók. Most a munka végén jól esik a méltatás. Már sok kedvező értékelést kaptam a moly.hu oldalán is.

• Egy írónak álltalában sok könyv mozog a keze ügyében, ezzel te is így vagy? Szeretsz olvasni? Illetve mik azok a műfajok amiket szívesen lapozol?

Mindent elolvasok, ami úgy vélem, tágítja a látókörömet. Múltkor egy LMBTQ könyvet olvastam, amelyet írótársam, Krausz Emma alkotott Osztálykép címmel.

• Megváltozott az életed amióta kiadták az Eastern című regényedet?

Sok megkeresést, méltatást kapok számomra ismeretlen emberektől, és ez jól esik, de szeretem a magánéletem elválasztani a szakmai tevékenységemtől.

• Van már tervben újabb könyv? Szeretnél többet is kiadatni, vagy megállsz egy-kettőnél?

Ebben soha nincs megállás, amíg bírod az olvasók kegyét.

• Mik a tapasztalataid a könyved sikeressége által?

Még csupán pár hete árulják, de a számok igen jók. Ebben legalább nyugodt lehetek.

• Mit szeretsz csinálni? Van hobbid?

Szabadidőmben az íráson kívül testépítéssel és pályaautózással ütöm el az időmet. Régebben sokat lövöldöztem emberekre.

• Van családod, gyerekeid?

Barátnőm van és két macskám, valamint az egyik autómat néha a nevén szólítom.

• Mit gondolsz, kell végzetség az íráshoz, vagy egy kishal a tengerben is lehet olyan sikeres mint bárki más?

Azt szoktam mondani, az íráshoz két dolog kell: Megfelelő alapintelligencia és végtelen eltökéltség, hogy az ember végigseggelje a tanulóéveket, türelmesen várjon a lehetőségre, és később is eredményesen folytassa a hivatását. Nem szükséges speciális iskolákba járni, csupán jó mentorokat kell találni.

• Mi a kedvenc könyved?

Az Eastern. Én írtam!
Komolyra fordítva, legyen mondjuk Merlétől a Védett Férfiak.

• Van tanácsod azok számára, akik szeretnének írni? 

Ne álmodozzanak róla, hanem írjanak. Évekig, szakadatlanul!

• Szoktál valahogy relaxálni? Hogy tudsz kikapcsolódni?

Szeretek kocsmába járni, de a versenyautózás is ilyen. Persze nem egyszerre!

• Kinek ajánlanád a könyvedet?

Amikor megalkottam a koncepciót, úgy gondoltam, kicsit jobban fog fiúknak szólni, mintsem lányoknak, ellenben azt látom, hogy az olvasóim kb. 85%-a lány, úgyhogy már nem merek fejtegetésekbe bocsátkozni :)

Szóval ennyi! :) Remélem tetszett és ha kedvet kaptatok, olvassátok el az Eastern című könyvet, én is ezt fogom tenni. Ugyanis a Twister kiadótól megkapom recenzióba. :) Hamarosan arról is írni fogok. :)

Itt egy kedvcsináló videót láthattok a könyvről:

Itt pedig az író facebook oldalát találjátok meg:
https://www.facebook.com/martinkaywrites/


Ha tetszett írjatok nyugodtan, szerintem Martin Kay is szívesen fogadja a leveleket. 

Sziasztok! Hamarosan újra! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates