2014. április 1., kedd

# romantikus # szórakoztató irodalom

Ian McEwan: Vágy és vezeklés



Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz!

Megvallom őszintén, hogy ezt a könyvet két részletben olvastam. Ugyebár ebből is készült film. Akkoriban elég nagy hangja volt ennek a filmnek szerintem, 7 Golden Globe-díjra is jelölték. Igaz, a filmet nem láttam még azóta se, de érdekelt a történet, így megvettem a könyvet. A első 150-160 oldal után valahogy nem tetszett, így letettem, elkezdtem mást olvasni. Ez 2008 nyarán volt. Aztán gondoltam egyet, hogy ne porosodjon már ez a könyv, újra elővettem, 2009 nyarán. Azt hiszem kellett nekem ez az egy év, hogy el tudjam olvasni. Nem tudom, hogy mi kellett hozzá: talán tapasztalat, komolyság?
A könyv egy elég magas rangú családról szól, ahol érdekes helyzet alakul ki. 3 gyerek van: egy fiú és 2 lány. A fiú és a nagyobbik lány már 20 fölött van, egyetemet végeztek, de a kislány még alig 13-14 éves. Dolgozik a családnál egy fiú, kertészeti dolgokat lát el. A kislány beleszeret és félre is ért dolgokat. A kertész fiúnak meg a nagyobbik lány tetszik, egymásra is találnak, és sajnos, a kislány olyan dolgot lát, ami veszélybe sodorta mindenki életét....
Az én véleményem erről a könyvről az, hogy -magamon tanulva- edzett léleknek kell lennie az olvasónak, aki talán élt már át hasonlót, vagy már megedzette az élet.
A nagy tanulság szerintem az ebben a könyvben, hogy jól gondoljuk meg, hogy mit mondunk, kinek, mikor mit csinálunk.... Mert ha csak egy információ rosszul jut el valakihez, akinek a kezében hatalom van, akár a vesztünkhöz is jutunk.
Sajnos, már nekem is volt ilyen tapasztalatom. Megbíztam valakiben és ez az információ teljesen kifordítva jutott vissza hozzám. Nem volt kellemes értés.... Nem egyszer jártam már így, de megtanultam, hogy nagyon személyes információkat ne adjak ki mindenkinek, csak olyannak, akiben 100%-ig megbízok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates