2012. november 15., csütörtök

# életmód-nevelés-társadalomtudomány-tudomány # szórakoztató irodalom

Susan Loomis - Ház a Tatin utcán


A régebbi olvasóim tudják, hogy mennyire tetszett nekem a Napsütötte Toszkána c. kötet, úgy emlékszem, itt is írtam róla, nem csak a privát blogomon. Nagyon szeretem az ilyen jellegű könyveket, és mikor a könyvtárban megláttam a Stahl Könyvtára sorozatot, rögtön tudtam, hogy el kell olvasnom a műveket. Azt hiszem a Tatin utca volt az első ebben a sorozatban. Az Álruhás étteremkritikus még nálam volt, de nem volt rá időm, s mivel a Tatin utca tetszett, arra is sort fogok keríteni ismét, ha a kezembe akad.
Hogy miről is szól ez a könyv?
Susan Loomis életének egy szakaszáról.

A képen a szerző látható. Forrás: http://www.onruetatin.com/
A hölgyemény amerikai  és a vágya az, hogy írjon és főzzön. Párizsba megy egy híres főzőiskolába tanulni, és a mindennapjairól olvashatunk a kötetben. Imádom, ahogy leírja a környezetét, a recepteket, és egyáltalán mindazt, amivel az idejét tölti.
S itt el is érkeztünk ahhoz, amire vissza akartam térni. Mégpedig azért tartottam magamnál a könyvet sokáig, mert le akartam másolni néhány receptet Susantól. Csak hát mint sok minden másra, erre sem volt sajnos időm...Lehet, hogy csak beszkennelem őket majd. Vagy nem tudom, mindenesetre olyan receptekkel találkoztam, hogy csak leírva is étvágygerjesztőnek tűntek. :-)
Susan mindenesetre jártában-keltében nagyon megszereti Franciaországot, és miután férjhez megy, és kisfia is születik, úgy döntenek, hogy a franciáknál élnék mindennapjaikat. Normadiában meg is találják álmaik házát, mely gyönyörű ugyan, de rengeteg vele a dolog, a felújítanivaló. Mégis belevágnak, és én irigylem is őket. :-)
A kedvenc részem egyébként a történetben az, mikor Susan arról ír, hogy a szomszéd templom papjával mennyiféle összetűzésük volt, tekintve, hogy az atya a magáénak érezte az udvarukat, a bejáratukat...stb.
Kellemes olvasmány, kikapcsolódást nyújt, és élvezetes olvasni, hogyan boldogulnak amerikaiként egy francia kisvárosban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates