2011. március 30., szerda

# adaptáció # filmek

Csehov: Három nővér

Csehov: Három nővér című művét sokan unalmasnak találják, hiszen sok cselekmény, valljuk be, nincs benne, és a szereplőket is elsősorban a búskomorság, az elvágyódás, jobb élet utána vágy (Moszkva) és az unatkozós-szenvedés jellemzi. A keserűség mellett azért van benne egy kis fanyar humor is, legalábbis a legújabb színi feldolgozásban.
A darab jelenleg a Nemzeti Színházban tekinthető meg Andrej Serbant rendezésében, Udvaros Dorottya (Olga) és Schell Judit (Mása) főszerepében - Irina szerepét Péterfy Bori helyett (aki jelenleg babát vár) Ónodi Eszter játssza. Kiemelném még a Natasát alakító Mészáros Piroskát, az ő jelleme viszi a legtöbb humort a műbe.
A darab hosszú, három és fél óra és csupán egyetlen szünet van benne.
A rendezés modernsége sem zavaró, az utolsó szín mondjuk elég szürke, ami jól ábrázolja a történet kicsengését.

A darabot a Művész Színház mutatta be először 1901. január 31-én Moszkvában, majd február 28-án a fővárosban, Szentpéterváron. Ugyancsak februárban a Russzkaja Miszl című folyóirat közölte először nyomtatásban, és még az író életében olasz, német és cseh nyelvre lefordították. Magyarországi ősbemutatóját 1922. október 15-én tartották a budapesti Vígszínházban. (Forrás: Wikipedia)

A Nemzeti Színház áprilisban három alkalommal, 5-én, 14-én és 17-én játssza a darabot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates