2019. október 15., kedd

# ifjúsági # könyv

Kasie West - A távolság relatív


Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
A ​tizenhét éves Caymen Meyers úgy tanulmányozza a gazdag embereket, akár egy tudományos kísérletben, és sok évi megfigyelés után biztos benne, hogy csak egy dologra jók: pénzt költeni olyan felesleges holmikra, mint az anyukája boltjában árult porcelánbabák.
Így amikor Xander Spence besétál a boltba, hogy a nagymamájának vegyen egy babát, elég egy pillantás, hogy Caymen megállapítsa, a fiú eszméletlenül gazdag. Bár a fiú vonzó, és ő az első, aki tényleg felkelti a lány figyelmét, Caymen elég okos ahhoz, hogy tudja, nincs esélye a fiúnál. Hiszen ha mást nem is tanult az anyukája intelmeiből, azt igen, hogy a gazdag emberek figyelmét nehéz felkelteni. Ám Xander ezentúl gyakran megjelenik az üzletben, dacára a lány erőfeszítéseinek, hogy elriassza. Caymen pedig, legnagyobb rémületére, élvezni kezdi a fiú táraságát.
Tudja, hogy az anyukája nem jöhet rá a dologra – nem fogadná el. Jobban szeretné, ha Caymen a helyi, csóró rockerfiúval lógna. Amikor Xander odafigyelése és kedvessége már éppen meggyőzné a lányt, hogy a gazdagság nem jellemhiba, ráébred, hogy a pénz sokkal nagyobb szerepet játszik a kapcsolatukban, mint gondolta volna. És hogy Xander nem az egyetlen, akiért aggódnia kell.

Hivatalosan is Kasie West rajongó lettem. :) Ez a könyv sem tartott 2 napnál tovább, szinte faltam az oldalakat. Pedig az elején voltak fenntartásaim a babák miatt. Ugyanis engem a víz lever a porcelán babáktól. :D 
A főszereplőnk Caymen, aki az édesanyjával él a saját bababoltjuk felett. Nem dúskálnak a pénzben, sőt. Pedig Caymen apjának nem kell a szomszédba mennie egy kis kenyérért. De ő még a lánya születése előtt elhagyta a családot. Emiatt Caymen anyja nem is szeretné, ha vele, vagy bármilyen gazdag emberrel kapcsolatba kerülne a lánya. De azzal nem számol, hogy egyik nap a boltjába besétál Xander, aki egy szállodalánc tulajdonosának a fia, és történetesen az egyik legjobb vásárlójának az unokája.
Egy dögös, vagyonos srác, és egy anyagi javakat nélkülöző szürke kisegér. Caymen pontosan tudja, hogy semmi esélye nála, ennek ellenére Xander mégis különös érdeklődést mutat iránta. 
Az apró gesztusokat imádtam. Amikor reggel felkelsz, és valaki forró csokival vár. Most komolyan, lehet ettől nem elolvadni? :) Caymennek mégis fenntartásai vannak, mert ugyan miért érdekelné pont ő ezt a srácot? Vajon az apját akarja vele bosszantani? 
Amit imádtam, és abszolút magamra ismertem benne, az Caymen humora, és szarkasztikus megjegyzései. Sokszor, mintha magamat hallottam volna. :D (Itt most szinte látom, hogy néhányan bólogatnak. :D ) 
Mindamellett, hogy humoros, romantikus, és egyszerűen imádnivaló a történet, különösen megfogott egy szál, mégpedig a pályaválasztás. Én szerencsés helyzetben vagyok, mert már 12 évesen tudtam, hogy mi szeretnék lenni, és bár megszenvedtem, de elértem a célomat. Érdekes volt olvasni, hogy a tizenévesek mennyi harcot vívnak nemcsak a környezetükkel, hanem saját magukkal is. Adott egy nagy adag megfelelési kényszer, mert a szülő mégiscsak reméli, hogy a gyermeke viszi tovább a boltot, vagy vezeti a szállodaláncot, de belül mégis érzed, hogy az nem a te utad. Pénz ide, vagy oda, ebben a helyzetben egy szintre kerül a gazdag és a szegény, és együtt keresik azt az utat, amit majd járni szeretnének felnőttként. A karriernapok ötlete fantasztikus, imádtam. :) Pláne a temetőben játszódó részt. :) Most komolyan, kinek jut eszébe karriernapot szervezni a temetőbe, 'hátha megtetszik' alapon? :D
Caymen anyjával nem voltam kibékülve. Tény, hogy fogalmam sincs milyen egyedül gyereket nevelni, de teljesen elzárni a lányát a saját családjától, és még választási lehetőséget sem adni, az szerintem nem egy követendő szülői példa. Ők ketten vannak egymásnak, de azzal, hogy még titkolózik is a lánya elől, számomra olyan volt,  mintha nem tekintené egyenrangú partnernek. Valahol értem, hogy csak meg akarta védeni a lányát, és a jó szándék vezérelte, de ez most félre ment.
Csak ismételni tudom magam, imádtam ezt a történetet. Nincs elkapkodva, szépen fel van építve a romantikus szál, megvan benne a dráma, a humoros mellékszereplők, a kínos pillanatok.
Ez volt a harmadik könyvem az írónőtől, de ha tudtok még magyarul megjelent könyvét, ne tartsátok magatokban! :) Jut eszembe, ennek a történetnek nem lesz folytatása? Úgy olvasnám még, hogy mi történt a szereplőkkel, milyen utat választottak maguknak az Életben!
 Ajánlom mindenkinek, aki egy könnyed, romantikus ifjúsági könyvre vágyik, higgyétek el, nem fogtok csalódni. :)

(Kép és fülszöveg: www.moly.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates