2018. szeptember 13., csütörtök

# amerika # igazság

Harlan Coben: Ne engedj el!



Napoleon Nap Dumas egész világa romba dől, amikor gimnazista korában ikertestvérét, Leót és Leo barátnőjét, Dianát holtan találják a vasúti síneken, majd szerelme, Maura szakít vele és minden magyarázat nélkül nyomtalanul eltűnik. Mi történhetett ezen a napon? Lehetséges, hogy a két sötét rejtély összefügg, vagy csupán a vak véletlen tette tönkre életét?

Tizenöt évvel később Napnek, a New Jersey-i detektívnek megdöbbentő hír jut a tudomására: pennsylvaniai kollégái egy rendőrgyilkosság helyszínen megtalálják Maura ujjlenyomatát. …
Szerelem, gyilkosság, összeesküvés: Harlan Coben a tőle megszokott bravúrral szövi a Ne engedj el! szálait. Az emberi lélek legmélyére hatolva kutatja azokat az apró hazugságokat és lappangó titkokat, amelyek nem csak egy kapcsolatot, egy családot, de akár egy egész várost képesek tönkretenni.

Ismét a könyvtárban kerestem könyveket, amikor egy olyan könyvbe „botlottam”, ami szinte rám vetette magát a polcról, hogy vegyem le és olvassam el. Elhoztam, bár meg sem néztem igazán, a cím felkeltette az érdeklődésemet, a fülszöveget pedig csak nagyjából olvastam el. Nem is volt lényeges. 😃

Ritkán találkozom ennyire jól megírt könyvvel. Már az elején az olvasó érzéseire hat olyan módon, hogy szinte késztetést éreztem, hogy azonnal tovább olvassam a könyvet. Később is olyan nem várt fordulatok vannak, hogy teljesen másra számítottam, mint ami kiderült vagy történt.
Aki  szereti Agatha Christie regényeit, annak fog tetszeni ez a könyv is, illetve aki fiatalabb és nem ismeri a neves író regényeit, annak ezzel a könyvvel elkezdődhet a krimik iránti szeretete.

Valamennyit megtudhattunk az amerikai igazságszolgáltatásról és a titkos szolgálatok módszereiről is. Érdekes volt, ugyanakkor elborzasztó is. Nem szeretnék Amerikában hasonló helyzetbe keveredni.  Megtudhatjuk azt is, hogy milyen nehéz egy szökésben levő épp csak felnőtté vált nőnek egyedül boldogulnia. Illetve, hogy valóban vannak, akik nem képesek tovább lépni és megrekednek egy élethelyzetben. Persze kifelé azt mutatják, hogy minden rendben van, de belül folyamatosan küzdenek a múlttal.

A regény végig olyan érzést keltett bennem, mintha megelevenedtek volna a szereplők és annyira jól van megírva, hogy szinte filmként láttam magam előtt az eseményeket.
A könyv végig olvasása után még sokat agyaltam a szálak összekapcsolásán, mert nem volt minden elsőre világos, ugyanakkor hiányérzetem is támadt, szívesen olvastam volna tovább a történetet.

Mivel a hátsó borítón olvastam, hogy az írónak több könyve is megjelent, valószínűleg keresni fogom a többi regényét is, bízva benne, hogy azok is hasonlóan jó stílusban vannak megírva. Remélem nem csalódok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates