2018. június 6., szerda

# könyvek # krimi-thriller

Samantha King: A ​döntés

Emlékszem, még várandós voltam a Kicsivel, amikor először olvastam ennek a könyvnek a fülszövegét. Már a gondolattól is könnybe lábadt a szemem, hogy a fenébe tudna dönteni egy anya a két gyermeke közül, hogy melyik maradjon életben? Szerencsétlen Maddie vajon hogy döntött, egyáltalán mi alapján döntött, meg egyáltalán hogy is? Sokáig még csak a közelébe se mentem a könyvnek, de márciusban úgy döntöttem, hogy elolvasom. És hatalmasat csalódtam.

Forrás
A történet két idősíkon játszódik. 
Van a jelen, amikor Maddie egyszerűen próbál túlélni az után, hogy egy férfi az ikrei tizedik születésnapján megtámadta őket és arra kényszerítette, hogy döntsön, melyik gyermekét ölje meg: a lányát vagy a fiát. És Maddie döntött, amit érthetően nem tud feldolgozni.
A múltban pedig megtudjuk, hogyan ismerkedett meg a férjével és hogyan jutott el az élete odáig, amikor is a símaszkos férfi bekopogott a házuk ajtaján.
A történet kezdetén nehéz eldönteni, hogy Maddie-ről a szerettei ilyen szinten nem akarnak tudomást venni vagy csak egyszerűen szellem a nő. Miközben a jelen és a múlt szálai kezdenek összefutni, családi titkokat tudunk meg és a történet végén kiderül, hogy azon a bizonyos napon hogyan is történt minden és ki a tettes.

"Ikertestvérek voltak; kezdettől fogva arra törekedtem, hogy egyformán szeressem őket, és egyikükkel se kivételezzek."

Mint ahogy írtam is, hatalmasat csalódtam a könyvben.
Maga a történet felépítése, hogy ide-oda ugrándozunk a múltban és a jelenben tetszett, ennek köszönhetően egész jól fel tudta építeni a szerző a történetet, kerek képet kaphattunk mindenről.
DE! Úgy éreztem, hogy nagyon meg lettem vezetve a fülszöveg alapján.  Azt hittem -szerintem joggal!-, hogy Maddie-nek ténylegesen döntenie kellett a két gyermeke közül. Én emiatt kezdtem neki az olvasásának! Akármennyire is bizarr, de arra voltam kíváncsi, hogy kit választott és mi alapján tudott választani, valamint hogy hogyan élte ezt meg. Nos, arra választ kaphatta, hogy hogyan élte meg a döntését, de Maddie-nek nem kellett választani a gyermekei közül. Az egész "választásos dolog" csak egy agyrém/képzelet/az elme játéka volt. Ugyanis egyik gyereket se ölte meg a símaszkos pasi. És hogy akkor mi is történt valójából?

Nem szeretném lelőni a sztori lényegét, de teljesen más valaki halt meg, mint akire szerintem a legtöbb olvasó gondolt volna.
És hogy mi van az egész mögött? Valahol mélyen már a könyv legelején éreztem, hogy ki is lesz a tettes. Csak egy belső hangocska volt, amit el is hessegettem jó ideig, hogy "ugyan már! Ő nem lehet! Túl egyszerű lenne!". Közben meg de-de, ő lesz a tettes. Hogy miért?

Van ebben a könyvben minden kérem szépen: egy befuccsolt házasság, pszichopata férj, gyermekbántalmazás, családon belüli erőszak, megcsalás (?), majd pedig gyilkosság. És persze az elme játéka.

Nem tartom egy hű de erős thrillernek a sztorit, befejezve elég gyenguskának tartom az egészet, ráadásul egy csomó kérdés motoszkál bennem és a végét se tartom annyira hű de jól összehozottnak, inkább egy jól összecsapott lezárásnak.

Attól függetlenül, hogy ez a könyv számomra jóindulattal közepes és ahogy látom, nem csak én vagyok ezzel így (utalás a molyos és a goodreads-es értékelésekre), tudom ajánlani azok figyelmébe akik kedvelik ezt a műfajt. De azért túl nagy extrát ne várjanak tőle!


A  bejegyzés megjelent ITT is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates