2014. szeptember 23., kedd

# Majka # önéletrajz

Csontos Róbert-Majoros Péter-Tetszik, nem tetszik Majka

Tetszik, nem tetszik, MAJKAElőrebocsátom, hogy nem vagyok VV, azaz Való Világ rajongó, talán még abból a szériából láttam 1-2 részt amelyikben Majka szerepelt, de nem lettem rajongója sem a „Való” Világnak, sem pedig Majkának.
Majka szerepléseiről csak annyit tudtam amennyit az újságokban lehoztak. Legtöbbször ezek a hírek az éppen aktuális barátnőiről, vagy a pókerről szóltak, el is könyveltem, hogy ebben a srácban sincs több, maximum jól kihasználta a vidéki laza csávó szerepet és pont jókor volt jó helyen.
Nem is volt szándékomban elolvasni, nemhogy megvásárolni a könyvét, mert egyáltalán nem bíztam abban, hogy valami világrengető irodalmi alkotásra találok.
Viszont több ismerősöm is elolvasta a könyvet és csupa jókat mondtak róla, ami bevallom kíváncsivá tett. Úgy döntöttem elolvasom, ki is az az ember, aki Ózdról indulva feljutott a csúcsra és a legtöbbet hallgatott magyar dallal dicsekedhet. A kíváncsiságom végül győzött és adtam egy esélyt a könyvnek, mivel úgyis szeretem az önéletrajzi könyveket, gondoltam egy nagyot és megvásároltam a Tetszik, nem tetszik, Majka kötetet.
Nem is rágódtam rajta sokat, hogy mikor kezdjem el olvasni, mert egyébként azokat a könyveket amikre nagyon vágytam hajlamos vagyok napokig, vagy akár hetekig is pakolgatni mielőtt elkezdem az olvasni.
Egyszóval hazahoztam és rögtön bele is vetettem magamat egy számomra ismeretlen ember történetébe. Nagyon gyorsan haladtam a könyvvel, mert a kissé idegesítő káromkodásoktól eltekintve könnyen emészthető és olvasmányos. Meglepően intelligens emberre vall az írásmód, nem tudom eldönteni ebből mennyi Csontos Róbert a szerzőtárs érdeme és mennyi Majkáé, de az biztos, hogy a bulvár-önéletrajz-magyar celeb műfajban sokkal igényesebb könyvet raktak össze, mint Szepesi Niki kitárulkozása.
Egy jól felépített könyv, ami a gyerekkorától napjainkig enged betekintést az életének egy-egy fontos, örömteli, vagy éppen szomorú szegmensébe. Az külön tetszett, hogy a fejezetekben megemlített emberek közül többen leírják a saját meglátásukat arra mintegy válaszul, amiről az adott fejezetben Majka írt.
Megismerjük a véleményét több kollégájáról, úgy, mint Ábel Anita, Árpa Attila vagy éppen Sebestyén Balázs, de még hosszan sorolhatnám, hogy mennyi ismert embert említ meg. Néhányukról csak felületesen ír, de van olyan személy, akihez többször is visszakanyarodik.
Meglepett az őszintesége a megkeresett összegekről, bár el tudom képzelni, hogy talán még ennél is nagyobb számok repkednek a médiában, mint amit ő is bevallott, de nem gondoltam volna, hogy a volt munkáltatóiról és az általuk kifizetett pénzekről ilyen kendőzetlenül fog nyilatkozni, akár neveket is megemlítve.
Emellett szerintem a szerelmi viszonyait is nagyon korrekten írja le, Görög Zita, Fresh Andi, Kiss Ramóna, vagy éppen Molnár Anikó sem marad ki a sorból, de nem fröcsög és nem teregeti ki az intim részeket úgy, mint Szepesi Niki, mert anélkül is eladható a könyv, hogy bárkit megalázna vagy megsértene olyan szinten, ami már elfogadhatatlan lenne, ettől függetlenül azért oda-oda mondogat.
A könyv végére elmondható, hogy nagyon találó a cím Tetszik, nem tetszik Majka. Valóban vagy tetszik, vagy nem, de nehéz elmenni mellette semlegesen.


Kellemesen csalódtam Majoros Péterben, mert valóban le a kalappal előtte, csinálja utána, aki tudja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates