2014. április 30., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 80.

Régebben már volt szó a témáról, sokszor jelennek meg cikkek azzal kapcsolatban, hogy valóban lőttek-e a papíralapú könyveknek. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, én nem is titkolom, hogy olvasok e-könyveket is, de a szívem mindörökké a szaglászható, lapozható könyveké és könyvtári/antikvár kincseké. Ti olvastok-e e-könyveket?



koalány: igen, én is egyre gyakrabban olvasok e-könyveket, mert praktikusak, de ennek ellenére nem hiszem, hogy a papír alapú könyvek "eltűnnének". Járok könyvtárba is, jól esik néha egy-egy könyv ajándékba is, a mesekönyvekről pedig ne is beszéljük - azok elég furcsák lennének e-book olvasón.



Törpilla: A mai rohanó modern világban az egyik nagy kérdés, hogy e-book-ot vagy könyvet olvassunk. Személy szerint én még nem fogtam e-bookot, nem kezeltem és kicsit ódzkodok is tőle. Én kimondottan könyv párti vagyok.
Rengeteg szó esik manapság az elektronikus könyvekről és könyvolvasókról, amelyek nyilván nem képesek pótolni egy hagyományos könyv olvasásának élményét, mégis rengeteg előnnyel rendelkeznek hagyományos társaikhoz képest. Ezek közül elsőként érdemes kiemelni a környezet megóvását – mindannyian tudjuk, hogy egy könyv előállításához rengeteg papír szükséges, amelyek készítéséhez bizony fákat kell kivágnunk, ez utóbbiból pedig egyre kevesebb található meg a bolygónkon. Szintén nem elhanyagolható szempont, hogy egy átlagos e-book olvasón több száz könyv elfér; aki cipelt már sok olvasnivalót a nyaralásra, az bizonyára értékelni fogja ezt a szempontot is.
Természetesen nem szabad elfeledkezni az elektronikus könyvolvasás hátrányairól sem. Egy elektronikus készülék kézben tartása nem pótolja a valódi könyv olvasásának élményét. Még a modern, elektronikus tintát használó készülékek olvasása is fárasztóbb, mint egy hagyományos könyvé, a háttérvilágítással ellátott kijelzőjű eszközökön (PDA, hagyományos monitor) pedig kifejezetten fárasztó hosszabb szövegeket olvasni, arról nem is beszélve, hogy napfényben ez utóbbiak igen nehezen láthatók. Talán nem véletlen, hogy egy friss kutatás szerint az emberek gyorsabban képesek hagyományos könyveket olvasni, mint a különféle eszközökön e-bookokat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates