2014. március 27., csütörtök

# szépirodalom

Naomie Hay: A nyeremény

"Eljátszottál már a gondolattal, mit tennél, ha megütnéd a lottó főnyereményt?" Nos, én eljátszottam már vele párszor, körülbelül azóta mióta az eszemmel tudom mi az a lottó :) Gyerekként többnyire minden szerettemnek egy-egy házikót szántam, és egy közös világ körüli utat. Ez utóbbit sok-sokszor elképzeltem, fejben bejártam a világot, lapozgattam a Nagy világatlaszt és megterveztem az útvonalat. Izgalmas játék volt, egy idő után már nem az számított, hogy meg nyerem e valaha vagy se. Majd úgy alakult, hogy megnéztem a Mondvacsinált hős című filmet, illetve elolvastam könyvben is és átértékelődött bennem az egész lottó körüli mizéria. Tényleg jó lenne az a rengeteg pénz nekem, nekünk? 
Noémi Hay ezt a kérdéskört boncolgatja egy átlagos család hétköznapjainak keretén belül. M. az édeasanya a főszereplő; van egy férje, egy nagyobbik lánya és egy kisebbik lánya, egy barátnője. Itt ki is merült a karakterek bemutatása, még néhány információ meg lehet ugyan tudni róluk a történet során, de a hangsúly a telitalálatos lottó okozta lelki hatásokon van. A pénz csupasz valóságáról szól, hiszen M. egy külön világot kezd el kiépíteni magának teljesen egyedül. De mit ér mindez, ha nincs akivel megossza?!
Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a pénz bizony nem minden és csupán a munka értékét hívatott mérni, és ezt Naomi Hay be is bizonyítja! A végkifejlet ugyan számomra is meglepő volt, de ennél jobban nem is lehetett volna érzékeltetni, hova vezet az a hamis illúzió, hogy a pénzen múlhat bármi is.
Gyors és könnyed olvasmány, lényegében fél nap alatt végeztem vele, viszont több napig bennem volt még és beletelt pár napba, amíg letisztult. Természetesen megerősített abban, hogy nincs is szükség hatalmas lottó nyereményre ahhoz, hogy boldog lehessek.

Köszönet az Álomgyár Kiadónak! (www.alomgyarkiado.hu)

  "Egyszer azt olvastam valahol, hogy 30 éves kora előtt nem író az író, mivel nincs elegendő élettapasztalata. Akkor most már eljött az én időm..."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates