2010. február 3., szerda

# dokumentumregény # krimi-thriller

Agathta Christie: Gyilkosság az Orient expreszen


Szerintem ez egy „alap” Agatha Christie mű. Ennek ellenére eddig nem olvastam, csak filmen láttam még korábban. Szerencsére nem sok részletre emlékeztem belőle, így mondhatni, szinte az újdonság erejével hatott a könyv, vagyis – mint a krimikben lenni szokás – ahogyan az apró kis rejtélyekre fény derül. De még azokat a részeket is nagy izgalommal olvastam, amelyekre halványan azért emlékeztem. Ebből is látszik, hogy Agatha Christie szinte minden oldalra tartogat egy váratlan fordulatot.

A sztori röviden: a sűrű havazások miatt az Orient Expressz, melyen Poirot felügyelő is utazik, elakad a hegyek közt. Ezen az éjjelen különös gyilkosság történik az egyik hálófülkében. Poirot-ra vár tehát a feladat, hogy fényt derítsen a nem mindennapi esetre.

A történetet természetesen megfilmesítették: először 1974-ben, majd 2001-ben elkészítették a modernizált változatát.
A ’74-es „klasszikus” film ajánlója itt tekinthető meg angolul:


1 megjegyzés:

  1. Nagy A.C. rajongó létemre csak nemrég volt szerencsém ehhez a könyvhöz, de ez is nagyon tetszett. Letehetetlen!

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates