2014. június 7., szombat

# Gyereksarok

Gyereksarok 82.




Ajánló

                                            Geronimo Stilton sorozat

Egy igazán vicces és szerethető sorozatot szeretnék a figyelmetekbe ajánlani.
A televízió mesecsatornái is gyakran műsorra tűzik Geronimo Stilton kalandjait.
Amikor először találkoztam a mesével a képernyőn éppen egy cingár, okoskodó egér (Geronimo Stilton) és egy kövér, kicsit bárgyú (Trappola), de kedves társa volt látható éppen valami csapdából próbáltak kikecmeregni, ki gondolná, de pár másodperc múlva megjelent az elmaradhatatlan női szereplő a jól öltözött, sportos egérlány, (Tea) és az aranyos unokaöccs (Benjamin) is. Ekkor még nem tulajdonítottam nekik túl nagy jelentőséget, bőven elég volt, hogy a kisfiamat egy mese erejéig lekötötték, és jókat kacagott rajtuk. Egy idő után viszont érdekelni kezdett, hogy ki vagy kik lehetnek a vicces rágcsálók.

A főszereplő Geronimo Stilton amellett, hogy igen olaszos nevet visel még XVIII. századi, antik sajthéjdarabkákat is gyűjt, sőt golfozik is, tehát minden olyat csinál, ami egy modern egértől elvárható.
Mindannyian Rágcsáliában élnek, a Rágcsáló Hírek szerkesztőségében dolgoznak, ahol időtlen idők óta Geronimo a főszerkesztő és valahogy folyamatosan mindenféle érdekes rejtély,  kaland vagy éppen bonyodalom keresztezi az útjukat.
Be kell vallanom leültem és végig is néztem egy Stilton mesét, sőt mondhatni tetszett is, ezért amikor legközelebb a könyvtár gyerekeknek szóló könyvei között ott vigyorogtak rám a Geronimo Stilton könyvecskék muszáj volt kikölcsönöznöm az egyiket, aminek a borítója a legjobban tetszett, de kinek ne tetszene amint egy ijedt egér lóg egy liánon a címe pedig Négy egér a fekete dzsungelben?! A borító elsőre elég viccesnek tűnt, tehát a könyvecskétől is elég sokat vártam, de legalábbis azt, hogy ne unatkozzunk olvasás közben. Ezen elvárásom maradéktalanul teljesült is, mint később kiderült
Ráadásul csak egy darabot mertem elsőre kikölcsönözni (ezt később kicsit sajnáltam, jöhetett volna több is), nehogy mellé nyúljak és kicsit féltem tőle, hogy közel sem lesz olyan szórakoztató a csemetének, mint a mesecsatornán ricsajozó egérhad.
Este elővettük és elkezdtük olvasni, én lepődtem meg a legjobban, amikor észrevettem, hogy  ki is olvastuk az első betűtől az utolsóig. Élvezetes, gyorsan olvasható és jól követhető mese volt.
Vigyázat! Vicces képekkel gazdagon illusztrált, tehát altatáshoz nem a megfelelő választás, mert a képeket látni kell, azokkal együtt lesz kerek és élvezhető a történet.
Igaz, hogy 1-2 apróbb részen leakadtunk az elején, amikor az volt az első szó a könyvben: pszichoanalitikus, de ezt gyorsan elmagyaráztam, majd zavartalanul folytattuk a mesét egészen a végéig.

   Mindez már két éve történt, azóta az egerek kalandjai számtalan könyvecskében megelevenedtek és töretlen népszerűségnek örvendenek. A mi polcunkon is ott sorakoznak  a sárgálló Stilton könyvek.

Alexandra kiadó
124 oldal
Puhatáblás, ragasztókötött
Kiadás 2011

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates