2009. november 13., péntek

# szépirodalom

Catharina Habsburg-Lothringen: Marie Antoinette


Lassan már két éve, hogy karácsonyi ajándékként kaptam ezt a könyvet, de még ennyi idő után is szívesen ajánlom mindenkinek. Hogy miért? Mert ha úgy vesszük, igaz, hogy történelmi témát dolgoz fel, de nem egy szárazan unalmas, életrajzi regény, hanem Catharina Habsburg-Lothringen elbeszélésének köszönhetően érdekes és fordulatos. Miközben olvastam, átéltem Marie Antoinette érzéseit, gondolatait, megpróbáltatásait, úgy, hogy mindemellett olyan történelmi eseményekhez is közelebb kerültem, amiket az iskolában nem nagyon, vagy csak megemlítve tanítottak.

Részlet az ajánlóból:

"Miként vált az osztrák kislányból ünnepelt és irigyelt francia királyné, akit a nép haragja a döntő órán mégis guillotine-ra ítélt? Hogyan élt szerelemtelen, de életre szóló házasságban, és miként uralkodott a gyengekezű király helyett? Miért szenvedett sokáig a gyermektelenségtől, és hogyan búcsúzott a kis trónörököstől halálának éjszakáján? Habsburg Katalin lenyűgözően olvasmányos könyve megdöbbentő újdonságokkal szolgál a tékozló ruhavásárlásairól, féktelen kicsapongásairól, kártyaszenvedélyéről és számos szeretőjéről elhíresült, de mindig arisztokratikus tartású, erős akaratú és bátor királynéról."

A szerzőről:
"Habsburg Katalin 1972-ben született az osztrák Rudolf főherceg és második felesége, Anne Gabrielle de Wrede hercegnő házasságából. Ő a legfiatalabb az elhunyt Károly császár, magyar király és hitvese, Zita 33 unokája közül. Gyermekkorát Belgiumban töltötte. Tanulmányait az Egyesült Államokban, a leuveni egyetem politikatudományi szakán, majd Madridban végezte, ahol a Radio Espana szerkesztője lett, majd tanszékvezető. Itt ment férjhez Aragóniai Maximilien Secco grófhoz, akitől két fia született. Családjával az olaszországi Bresciában élnek.
"

A könyvet természetesen megfilmesítették, melyet szintén volt szerencsém megnézni.
(A főszerepet Kirsten Dunst játssza, nekem ő az egyik kedvenc színésznőm, és szerintem illik is hozzá a szerep.) A film azért picit más mint a regény, szóval nekem a könyv jobban tetszett, úgy az egésznek más a hangulata (kicsit amerikaibb), a vége meg nyitottabb, nincs olyan konkrétan befejezve és lezárva mint a könyv. Akit érdekel, tekintse meg a filmajánlót:



4 megjegyzés:

  1. Nagyon dicsérték a könyvet, mikor megjelent. :)
    Én olvasni nem olvastam, de a filmet láttam. Azzal az volt a bajom, hogy amolyan 17-18. sz.-i plázacicának volt beállítva Marie Antoinette. Dumas művei után ezt a filmben elég érdekesnek találtam. :S

    VálaszTörlés
  2. Hát a film nem annyira jó mint a könyv... de ez mindig így van a megfilmesített regényekkel.

    VálaszTörlés
  3. Ma elő is jegyeztem rá a könyvtárban. :)
    Nagyon szeretem ezt a történelmi kort, csak azt sajnálom, hogy a filmesítések nem tudják úgy visszaadni az "igazi"t. :( Ez volt a bajom a Harry potterral is, meg a Gyűrűk urával. :) Persze, jó, hogy lehet filmben is látni, csak az átírások idegesítenek. :S
    K.D. filmeit én is szeretem. Olyan kis kedves, bájosnak tűnik. :)

    VálaszTörlés
  4. A könyv szerintem fantasztikus, a filmtől kirázott a hideg, főleg a nem odavaló zenéktől...:(

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates