2014. március 12., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 73.

Március 15. közeledtével jutott eszembe, hogy mennyit szavaltuk annak idején ezen az ünnepen, hogy a Talpra, magyar, hí a haza!...
Negyedikes unokaöcsémnek pedig nemrégiben a Himnuszt kellett megtanulnia: igen, az egész költeményt, ahogyan ez a "mi időnkben" is volt negyedikben.
Próbáltam felidézni kívülről ezeket a verseket, de  nem mindig sikerült.
Ha visszagondolsz, van olyan vers, amit iskolában tanultál és még most is el tudod szavalni?
Ha nincs, akkor mire emlékszel, miket kellett megtanulnotok kívülről?
Erre várom a kérdéseket!

Viki: Rengeteg verset tanultam általános iskolás koromban, és többnyire -ha az egészre nem is,de- részletekre emlékszem. És szerintem nagyon jó dolog, ha valaki fejből fel tud idézni néhány sort, mert pár vers az alapműveltség része, és igenis jó, ha tudjuk. :) Öcsém most tanulta éppen a ,,Talpra magyart", mert ő fogja szavalni az iskolai ünnepségükön, és azért irigylem, hogy ő még csinál ilyeneket. :)

Márti: Én imádom a verseket :) Emlékszem is néhányra; Talpra, magyar! és a Himnusz, Szózat nyilván etalon. Petőfi: János Vitéz, Reszket a bokor, Alföld, Szeptember végén; Arany János: Toldi - Álom allegóriája, Walesi bárdok, Arany Lacihoz; Csokonai - Reményhez, Radnóti - Nem tudhatom, Józsed Attila - 32 éves lettem én. Természetesen voltak anyák napjára is pl,.: Petőfi: Távolból. Na, itt abba ishagyom ;) szóval sok  megmaradt és azóta is sok bent ragadt :)

SzaMárti : Szerintem nagyon jó dolog, hogy vannak kötelezően megtanulandó versek az irodalom tanításban. Nekem kedvenc műfajom a vers. Kivűlről  tudom a Himnuszt, Adytól a Nekünk Mohács kell, Csokonaitól a Reményhez, Váci Mihálytól az Eső a homokra verseket. És még néhány Petőfit, mert ő a kedvencem. Időnként elő is veszek verses kötetet és lapozgatom, olvasgatom őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates