2014. március 5., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi szerda 72.

A fantasztikus irodalom nem az én műfajom, de az elmúlt hónapokban ebbe is "belekóstoltam". Legutóbb Kelemen Zoltán Az első 21 novella című kötet kapcsán. Ezekben a történetekben többször visszatérnek az ember alakú lények, akiken rovar- és hüllőszerű lények hemzsegnek. Ők a "gonoszok", akiket máskor hártyás szárnyú gyíkként ábrázol. Az angyalokat pedig "fehér öltözetű, fémtestű, lebegő alak"-nak írja le. Engem megleptek ezek az ábrázolás módok, egyrészt nem gondolom, hogy a rovarok és a hüllők "rosszak". Másrészt én az angyalokat arctalan, ezüst-ködfátyolos alakként képzelem inkább el, amiből árad a melegség. Velük szemben pedig az ártó szándékú szellemeket hideget árasztó, sötétszürke, sűrű-ónos légies alaknak gondolom. Ti hogyan képzelitek a természetfeletti lényeket?  

koalány: Jó kérdés, az angyalokat én fehér ruhás, szárnyas lényeknek képzelem el, a szellemeket pedig  átlátszó (áttetszően fehéres), arctalan lényeknek. A gonosz az egyértelműen fekete, hatalmas, ördög-szerű. De arra még sosem gondoltam én sem, hogy hüllők vagy rovarok lennének.

Adri könyvmoly: Nekem nagyon színes a képzelőerőm, így simán el tudnám képzelni mindkettőt így. Bár szegény rovarok és hüllők, így is sokan rettegnek tőlük, pedig nem bántanak többnyire senkit, készakarva meg pláne nem.
Egyébként érdekes, hogy ki mit társít egy különleges lényhez.
A tündérek is aprónak, aranyosnak vannak ábrázolva egyszer, aztán van aki emberi alakba és gonoszként gondol rájuk.
A szellemek is számomra valami alaktalan masszaszerűek vagy a haláluk előtti pillanatban ahogy kinéztek.
Az angyalok fényesek, de számomra nem arctalanok. Itt mondjuk érdekes még A. O. Esther angyali ábrázolása a könyvében.
Jó, hogy mindenki máshogy gondol rájuk.:)

Ani: Ez tényleg jó kérdés! Nálam a szellemek-angyalok ködös, homályos, elmosódott, meleget árasztó emberalakok, a kifejezetten jó lelkek akár fényességként is megjelennek a fantáziámban, a földönkívülieket valamiért csak úgy tudom elképzelni, hogy más anyagból vannak mint mi, és más dimenzióban léteznek, akiknek a jelenlétét inkább érezni lehet, mint látni. A "gonosz" szellemek inkább sötét suhanás vagy rossz érzet, hideg, borzongás a fantáziámban. Szóval ezek inkább érzetek, mint képek. Egyiket sem tudom földi lényekhez hasonlítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates