2020. május 21., csütörtök

# könyvek # romantikus

Michelle Marly : Édith Piaf és a szerelem dala

 
 A múlt század híres francia énekesnőjének nevét gyerekkorom óta ismertem. Egy név, körülbelül ennyi. Semmi több ismeretem nem volt kilétéről, munkásságáról. Aztán teltek az évek és egyre több híres nő kiléte érdekel. Így jutottam el Édithig. Jellegzetes hangja beivódik a fülemen keresztül a bőröm alá és már soha nem felejtem el ki ő.
     Szóval a könyv. Nagyon kellemes és elegáns borítójával csábított a forgatásra. A fedőlap mintás kerete különösen finoman munkált belsőt sejtet. Egy kézben tartva is könnyű lapozni. A széles margó és a viszonylag nagy betű könnyű olvashatóságot biztosít.
     Már akkor ismerkedünk meg a " kisverébbel ", amikor Párizsban ünnepelt sztárként él. Egy-egy pillanat visszaemlékezéseiből lassan bontakozik ki hányattatott gyerekkora és viharos ifjúsága. Nem egyedülálló történetként áll előttem a jótétlélek férfi megjelenése, aki hajlandó tanítani, nevelgetni a csiszolatlan gyémánt hangú kis vadócot. Természetesen az utca törvényeihez szokott védenc túllép mentorán és a szükségletei vezérletével használja a férfiak sorát. Míg el nem jut a szakma csúcsára, ahol már nem ő a függőségi viszony alárendeltje. Akkor találkozik a szerelem valódi érzésével. Teljesen belemerül a feladatba, hogy énekespalánta párját maga mellé emelje. Éveket szánt erre a szerepre és élvezte minden pillanatát. Mindeközben Franciaország felszabadult a német megszállás alól. Egyre másra szálltak a hírek, hogy a művészvilág sokaságát kollaborációs vádakkal eltüntette az új felálló kormányzás. Édith sem úszta meg. sok-sok álmatlan éjszaka és még több üres boros üveg után szabadult csak a fenyegetés alól. Még soha senkit nem ismertem, aki ennyi alkohol fogyasztása után képes lett volna fejlődésre, karrierre koncentrálni. Végül nem tudott belekényelmesedni a boldog párkapcsolatba. Tűzre és égető fájdalomra volt szüksége, hogy énekesi pályáján tovább ékeskedjen. Eldobta magától  szerelmét. A csúcson megállni azonban nagyon nehéz, mivel az odáig vezető utat már ismerte, de, hogy ott hogyan kell megmaradni...Próbálkozott. Eljutott Amerikába és megküzdött az ottani közönség kegyeiért. Viszont már soha többé nem tapasztalhatta meg az érzelmi biztonságot. Ebből a vágyódásból született Az élet rózsaszínben című dal.
      A leépülés kínjait kihagyta a szerző könyvéből szándékosan, hogy az énekesnő szárnyalását mutathassa be romantikus történetében.
      Élvezetes olvasmány volt. A XX. század újabb fénylő csillagáról ismertem meg több apró részletet, miközben jól szórakoztam. Nincs hiányérzetem, mert a történet kerek. Barátságot kötöttem, a francia sanzonok világával. Ugyanis rávett, hogy hallgassam meg a régi felvételeken szereplő dalokat. Megnéztem egy dokumentumfilmet a regényben szereplő híres kávéházról és megállapítottam, hogy bizony tudtak élni.

       De jó volt!
     Olvassátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates