2021. december 6., hétfő

# könyvek # krimi

Farkas Anett: A 33-as beteg

Vannak, akik szívesebben maradnak a komfortzónájukban, és már közismert íróktól olvasnak, míg mások szeretik a kevésbé ismert, sőt akár elsőkönyves szerzők művét is a kezükbe venni. Én az utóbbiakhoz tartozom, ennek pedig különösen örülök, hiszen egyébként ki tudja mikor jutottam volna el Farkas Anett A 33-as beteg c. kötetéhez. 

A fülszöveg: 

„Rettenetes sorozatgyilkosság sokkolja a Balaton fővárosát. Egy szörnyeteg nőket rabol el és aláz meg. Pintér Dávid sztárnyomozó és alkalmi társa, Fehér Vivien próbálnak válaszokat találni, és kibogozni azt a csomót, ami egyre nagyobbra duzzad az áldozatok számának gyarapodásával. 

Úgy tűnik, a rejtély megoldásához Vivien múltján keresztül vezet az út. De mi köze mindehhez a zalaegerszegi pszichiátria szomorú sorsú betegének, Rebekának? Vajon az őt kezelő pszichiáternek sikerül áttörést elérnie? 

Ki ismerheti a teljes igazságot? 

Egy rendőrnő 

Egy apa

Egy pszichiáter

Öt barátnő a múltból 

A 33-as beteg

 

Már nem emlékszem, pontosan hogyan/mikor tévedtem Anett Instagram-oldalára, de megmutatta a könyvének a borítóját, és szerintem nem túlzok, ha azt írom, hogy én már akkor beleszerettem. Annyira figyelemfelkeltő, szuggesztív volt; ez az, amin egy könyvesboltban is egészen biztosan megakad az ember szeme. Mikor belelapoztam, hogy megnézzem, kinek köszönhető ez a csodálatos borító, meglepődtem. Faniszló Ádám munkáiért már eddig is odavoltam, de emlékeim szerint az Álomgyár Kiadó könyvein kívül még nem találkoztam a nevével. Szóval a borító nálam egyértelműen csillagos 5-ös, de lássuk a történetet. :) 

 

A könyv már az első oldalaktól kezdve beszippantott, és egészen a végéig nem is eresztett. Rendkívül gördülékeny volt, feszültséggel, titkokkal teli; nagyon tetszett, hogy nem volt túlírva, nem voltak benne felesleges „üresjáratok”. A fejezetek közötti váltás mindig garantálta a kellő izgalmat, így tényleg nehéz volt letenni, ha az embernek más dolga is akadt. 

 

Bár a történet fiktív, annyira jól van megírva, hogy akár valós is lehetne. A könyvet pedig különösen jó volt annak tudatában olvasni, hogy amint azt a köszönetnyilvánításból megtudjuk, Anett korábbi főnöke, Dr. Vajda Gábor rendőr alezredes volt az egyik előolvasó. Ő a tudásával segítette a nyomozást, míg a másik előolvasónak, egy bizonyos Noémi nevű hölgynek a mentális beteg „megalkotása” köszönhető. 

 

A nyomozópáros, Vivien és Dávid nagyon a szívemhez nőttek, egyszerűen imádtam őket. Annyira különbözőek voltak, mégis tökéletesen kiegészítették egymást. Dávid türelmetlenségét, szókimondását jól ellensúlyozta Vivien higgadtsága, nyugodt természete. Jókat mosolyogtam kettejük vicces csipkelődésein, szócsatáin. Vivien tündéri kislánya, Fanna is színt vitt a történetbe a korosztályára jellemző őszinteségével, gyermeki ártatlanságával. 

 

Semmiképpen sem szeretnék túl sokat elárulni, így csak annyit írok: akik már olvasták, vagy a közeljövőben fogják kezükbe venni a könyvet, bizonyára szembesülnek vele, hogy a sorok között nagyon komoly mondanivaló rejlik. Egy olyan probléma, amely kisebb-nagyobb mértékben, de napjainkban is sokakat érint(het)… 

 

Összegzés

Úgy gondolom, hogy Farkas Anett A 33-as beteg c. könyvével nagyon magasra tette azt a bizonyos lécet. Számomra ez egy tökéletes könyv volt; az pedig, hogy valakinek ez az első kötete, még inkább elismerésre méltó. Egy olyan történetet kaptunk, amely egészen az utolsó oldalakig fenntartja az érdeklődést; számos meglepő fordulattal, remek csavarral gondolkodásra késztetve minket, olvasókat. Ha egy letehetetlen krimire vágytok, csak ajánlani tudom! Köszönöm Anettnek a lehetőséget, hogy elolvashattam, és nagyon várom a következő könyvét!

 

„…engedd el, ami megtörtént, és amin úgysem tudsz változtatni.”

 

(Kép és fülszöveg: www.moly.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates