2018. december 16., vasárnap

# Niki # pötyögés

A Könyvfalók kedvenc őszi olvasmányai

Ebben a bejegyzésben bemutattuk a kedvenc nyári olvasmányainkat, most pedig jöjjenek az ősziek. 


Adri - Hidasi Judit: Elveszve

Szerettem, mert az egyik legnagyobb félelmem írta meg. 
Szerettem a karaktert, aki egy erős, dolgozó nő. A női szerepvállalásról ír, mindezt krimibe ágyazva, romantikus elemekkel.












Ágica - Colleen Hoover: Velünk véget ér

Legelőször a könyv borítója fogott meg, egyszerűen álomszép. Mások értékelését olvasva már tudtam, hogy egy szívszaggató történetre számíthatok, és valóban így történt. Az írónő ugyanis egy nagyon érzékeny témához nyúlt, amiről a mai napig félnek az áldozatok beszélni. Ez pedig nem más, mint a családon belüli erőszak.
Bár korábban én sem értettem, hogyan lehet egy ilyen testileg-lelkileg bántalmazó kapcsolatban élni, az írónő nagyon sok mindenre rávilágított. A dolgok nem csupán feketék vagy fehérek - bár ilyen egyszerű lenne. A szereplők rendkívül szerethetőek, Alyssát egyenesen imádtam. Érdekesség viszont, hogy még a "rosszakat" sem tudtam egyértelműen elítélni.
A könyv vége engem kifejezetten meglepett, ugyanis volt egy pont, amikor azt hittem, a főszereplő, Lily egészen más döntést fog hozni.
A történet szép, kerek egész volt, nagyon tetszett, hogy Colleen a végét sem csapta össze. Az utószó elolvasása még inkább összetört, majd megvigasztalt. Rávilágított arra, ha van erőnk küzdeni, még a legkilátástalanabb helyzetekből is van kiút.



Regi - Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg

Elsősorban azért olvastam el, mert a molyon nagyon sokáig a toplista élen volt. Kíváncsi voltam rá. Jól döntöttem, mert izgalmas regényről van szó, aminek még lesz két része. Szóval... igazi tündérvilágba csöppentem bele.
Különböző lények, fantasztikus helyszínek és szuper események vannak a történetben. Engem nagyon megnyert ez a trilógia.
Fantasy rajongóknak nagyon ajánlom, akik még esetleg nem olvasták. Volt benne szerelem, bosszú, hatalomvágy, testvériség, gyilkosság, árulás.... Szóval izgalmas könyv! Olvassátok bátran! 







Doxa 

Ősszel és jelenleg is Csernus: A nő című könyvét olvasom. Annyira sok ébresztő igazságot ír, hogy alig tudok vele haladni. Hiszen hagyni akarom, hogy változást tudjon hozni a gondolkodásomba és így a döntéseimbe is. Sokan írták hogy nőgyűlölő. Nem értek egyet! Csak rámutat a gyengeségeinkre, amivel nem könnyű szembenézni és nem is vagyunk mindannyian hajlandóak rá. 
Csak akkor olvasd el, ha hajlandó vagy szembenézni a valóságoddal, megtalálni életed nehézségeiben lévő részed, mert igen is van amit magunknak köszönhetünk! 
Csak is lassú és hathatós olvasásra való. Mint egy nagy túra, ki kell benne tartani, de célba már más emberként érkezel, ha hagyod!





Tiszavirág

Az ősz számomra a könnyedséget hozta Fiala Borcsa Egy cirkuszigazgató mindennapjaival. A szoros iskolakezdési beosztások, határidők és kényszerítő "de azért is meg kell tanulnod" szerepében küzdve nagyon jólesett üde hangneme. Hasonló élethelyzeteket már átéltem én is, így okozott pár boldog órát. 
Akinek gyereke van azért, akinek majd lesz azért olvassa okulásként. Egyformák vagyunk legbelül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates