2013. január 21., hétfő

# felnőtt irodalom # krimi-thriller

Edgar Wallace: A borzalmak tornya

Kutakodtam az ingyen letölthető könyvek között és ekkor akadtam rá Edgar Wallace könyveire. 
A nevéről eszembe jutott egy régi karácsonyi emlékem úgy kb 1969- ből, amikor mindössze egyetlen könyv volt a karácsonyfa alatt és ez a  Zöld íjász című nagyon izgalmas krimi volt. 
Hogy a szüleim milyen elgondolásból választották ki éppen ezt a könyvet tini lányaiknak azt nem tudom, de az egész család elolvasta  és  bár  nagyon masszív kemény borítója volt az idő vasfoga és a sok lapozás kikezdte, így nem maradt meg az utókornak.

Most egy jó kis krimire vágytam és, ha már lúd, legyen kövér, kiválasztottam a legijesztőbb címűt az író műveiből az ingyen könyvek közül.
A BORZALMAK TORNYA a londoni alvilág és a Scotland Yard közötti egyik küzdelem bemutatására vállalkozik.
Örült John Flack kilencszeres gyilkos nyugodtan éldegél egy bűnözőknek fenntartott elmegyógyintézetben és emlékeit írogatja, ám hat év után úgy dönt, befejezi életművét és megszökik a kórházból. A rendőrség egyetlen embere képes csak felvenni a versenyt a zseniális szélhámos, tolvaj és gyilkos bandavezérrel - a még zseniálisabb Mr J. G. Reeder, az Államügyészség nyomozója.
Margaret Belman a romantikus szálat képviseli a könyvben,  véletlenül éppen állást vállalni készül Selford városka különös udvarházában  a Larmes Toronyban. A különc tulajdonos  Mr Daver szállodát üzemeltet, de csak olyan vendégei vannak, akiket ő maga választ ki, éppen három. A szállodában dolgozik még egy házvezetőnő Mrs Burton, és a személyzet akik Mary-k , Fred-ek és hasonló nevek.
Margaret és Reeder  nyomozó között plátói kapcsolat van.
Hogyan kapcsolódik egymáshoz Mr Flack alvilági vezér  és a Larmes Torony  valamint az ott élők, ez kerekedik ki ebben az izgalmas krimiben, miközben igazán borzalomról nincs szó. Egy régi vágású bűnügyi regény, ahol a furfangnak van nagy szerepe mind az bűnözők, mind az őket üldözők esetében. Habár gyilkos után üldözés van,  nincsenek véres gyilkosságok, autós üldözések, de mégis izgalmas, kalandos a történet.
Érdekes jellemű embereket lehet megismerni, pl Mr Daver-nak az a szokása, hogy feltesz egy kérdést és már rögtön válaszol is rá. A vendégeiről pedig nem várt dolgok derülnek ki. Van egy ember, aki mindent észben tart: Mr  Reeder.
Egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam, pedig  sokszor előfordult már velem, hogy rég olvasott írót előszedtem és csalódtam, mert másra emlékeztem. Volt néhol a történetben életszerűtlen dolog, de mindent összevetve nagyon is jó olvasmány volt. Kicsit humoros, kicsit romantikus, de eléggé izgalmas.
Azóta már találtam másik krimit is az írótól, később majd beszámolok róla.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Elnézést hogy ismeretlenül írok, de hol találtad az ingyenesen letölthető Wallace műveket?
    Megköszönném, ha egy linket kapnék!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Én androidos tabletre töltöttem le az Ingyenkönyv magyar nyelvű alkalmazást és ott találtam sok-sok társával együtt. Ezen a linken megnézheted,hogy milyen: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.kulcssoft.ingyenkonyv
    Bár kerestem,de asztali gépre vagy notebookra letölthető könyveit nem találtam.

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates