2012. október 18., csütörtök

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 2.

Lassan jön a Karácsony...nagyon szeretem a készülődést, a hangulatot, az illatokat. Talán korai, de kedves írótársaim, meséljetek nekünk kedvenc karácsonyi olvasmányaitokról...

Niki: Nekem kimondottan nincs kedvenc karácsonyi, téli olvasmányom, viszont mégis amikor elolvastam a soraidat, egy könyv azonnal beugrott. Mauren Lee-től a Búcsú Liverpooltól. Még 2010 telén olvastam és olyan hangulata volt, annyira tetszett, ... látod, azonnal ez a könyv ugrott be, gondolhatod, hogy nem ok nélkül. ;o)
1925-ben veszi kezdetét a történet és 1945-ben ér véget. Nem akarok sokat elárulni róla (bár lehet írtam is a blogban erről a könyvről), de tipikusan olyan könyv, aminek az olvasását télen tudom elképzelni. 

Timi: Ez sem kifejezetten karácsonyi, de nekem Mark Helprin: Téli mese című könyve ugrott be. Kicsit megfoghatatlan, érdekes hangulatú könyv, olyan, aminek két mondatban elmesélhetném a történetét, de nem mondtam vele semmit, mert a konkrét történet mögötti hangulatok átéléséhez el kell olvasni. Kicsit elvont, a címéhez illően igazi téli mese felnőtteknek, amit a legjobb egy kényelmes fotelben, puha takaróval és egy bögre forró teával olvasni, lehetőleg a kandalló mellett.

koalány: Nekem a Karácsonyról A kis gyufaáruslány című Andersen mese jut eszembe elsőre, ami egy elég szomorú mese. Emlékszem, egyszer, mikor édesanyám felolvasta nekünk (nekem meg a húgomnak), el is sírta magát a végén. Ez a mai napig nagyon megmaradt bennem...  A másik meg természetesen a Diótörő! Nagyon szeretem, mondjuk elsőre nem a könyv (E.T.A. Hoffmann) ugrik be róla, hanem a balett-feldolgozás Csajkovszkij zenéjével, ami nagy kedvencem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates