2009. november 22., vasárnap

# adaptáció # filmek

Anna Godbersen: Luxe girl

Mikor a könyvet a kezembe vettem, a cím alapján arra gondoltam, hogy a jelenben játszódó dúsgazdag fiatal lány életéről fog szólni a történet. Így eléggé meg is döbbentem, hogy 1899-ben játszódik.
Igazából túl nagy hatást nem tett rám a történet, amolyan "egyszer el lehet olvasni" kategória.


Amire a könyv leginkább fel tudja hívni a figyelmet, az az, hogy ne a látszatnak higgyünk.

A látszat nem minden.

Tény és való, hogy az egyszerűbb, de próbáljunk meg a látszat mögé nézni, mert ott vannak az igazán mély érzések és gondolatok. Ott van az ember.


"A gyönyörű és gazdag lányok kegyetlen játékokat űznek.
A hamis mosolyú szívtiprók bűnös vágyakkal teltek. Hazugságok, titkok, botrányos viszonyok. 1899, Manhattan

Képzeld el, hogy Jane Austen a legvadabb Bad Girl...
Az elbűvölő Elizabeth Holland New York egyik befolyásos és gazdag családjának leánya; bálkirálynő, aki úgy játszhat a férfiszívekkel, ahogy neki tetszik. Ám egy nap rossz hírek érkeznek, a családot anyagi csőd fenyegeti. Liz egy módon mentheti meg a becsületüket, ha hozzámegy Henry Schoonmakerhez, a nőcsábász, részeges, de gazdag fiúhoz. Az esküvő gondolatát mindketten gyűlölik, Elizabeth gyermekkori szerelmével folytat viszonyt, míg Henry a Holland család kisebbik lányát szédíti. Ekkor a városi bulvárlapok kedvelt szereplőjét, Manhattan üdvöskéjét, az álompár női tagját szörnyű baleset éri. Elizabethet sokan irigyelték, de vajon kinek állhatott érdekében végleg elhallgattatni? A fényűzés világában öt fiatal veszélyes életet él. Az ártatlanság kora számukra korántsem ártatlan."

A szerző további művei:
- Rumours- A Luxe Novel
- Envy

3 megjegyzés:

  1. ennek is sok oldala van, aki ebben nő fel, annak fel se tűnik, hogy lehetne másképp, mert ő így "boldog".
    A hasonló történeteknek a másik véglete a Mondvacsinált hős.
    Én szeretem a 19 századi történeteket.

    VálaszTörlés
  2. Egyszer én is bekerültem egy ilyen társaságba, hú, hát nagyon idegenek voltak nekem... (pedig lehet h azóta már milliomos lennék - és depressziós :P)

    VálaszTörlés
  3. Én is szeretem a 19. századi történeteket. Remélem, ezt a könyvet is el tudom majd olvasni nemsokára. :-)

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates