2019. december 17., kedd

# könyv # könyvajánló

Jo Nesbo - A megváltó




Egy héttel karácsony előtt, Oslo legforgalmasabb bevásárló utcáján agyonlövik a norvég Üdvhadsereg egyik munkatársát. Az eset előtt mindenki értetlenül áll. A nyomozást vezető Harry Holénak és csapatának szinte semmi kiindulópontja nincs: sem használható bűnjel, sem indíték, de még egy valamirevaló személyleírás sem. Mindössze annyit tudnak meg, hogy a tettes piros kendőt viselt a nyakán. Megindul hát a hajsza az ismeretlen, hidegvérű gyilkos után, aki közben tovább vadászik a norvég főváros fagyos utcáin, mert még nem végzett a feladatával…

Ez volt az első könyv amit a szerzőtől olvastam, és biztos, hogy nem az utolsó. Sőőt, már jeleztem is a kolléganőmnek, akitől kölcsön kaptam, hogy Karácsony után sorbaállok a többi könyvéért. :) Még szerencse, hogy Nesbo rajongó, így az összes könyve megvan. :)
No de térjünk vissza a könyvre. Egy szóval: Imádtam!!! :) Ezt a kötetet tényleg nem lehet úgy olvasni, hogy amikor van időd leülsz, és olvasol egy kicsit belőle, mert minden oldalon történik valami, ami folyamatosan fenntartja az olvasó érdeklődését. Ráadásul a rejtélyre egészen az utolsó oldalakig nem derül fény. Na de akkor nagyot üt. Csak pislogtam, hogy erre aztán végképp nem számítottam. 
A történet olvasmányos, izgalmas, helyenként véres jelenetekkel. Harry Hole-t imádtam. A stílusa lenyűgöző, a szarkasztikus megjegyzései viccesek, de mindezek mellett zseniális elme. Ő a legfőbb húzóereje a könyvnek. A többi szereplő nem hagyott mély nyomot bennem, na de Hole.. :)
Már az első oldalaknál emlékeztetett Dr. House karakterére. Az "ez a véleményem, ha tetszik tetszik, ha nem, akkor ez van" hozzáállása, te jó ég. Igazából csak ömlengeni tudok róla, ami valahogy nem illik egy krimi főszereplőjéhez. :D
Na de lássuk, mi is történt ebben a könyvben. Karácsony előtt agyonlövik az Üdvhadsereg egyik munkatársát. Mivel profi gyilkosról van szó, semmi nyomot nem hagy maga után. Egyetlen ismertetőjegye a nyakában lévő piros kendő. Az ügyet Hole és csapata kapja. Indítékot nem találnak, ezért nem sok dolog van, amin el tudnak indulni. A nyomozás során kiderül, hogy a szálak Horvátországba vezetnek, azonban felmerül az is, hogy a háttérben egy megbízó munkálkodott.
A gyilkos azonban nem áll meg egyetlen áldozatnál. Amikor megöli a nyomozásért felelős egyik rendőrt, akkor már Hole számára személyes üggyé válik, hogy kiderítse, ki és miért munkálkodik a háttérben.
A rendőrség, pontosabban leginkább Hole zseniális nyomozásának köszönhetően egészen évekkel ezelőttig megyünk vissza az időben. Itt is szem előtt kell tartani, hogy ami a múltban történik, annak a jelenben is hatása van, és természetesen nem mindenki az, akinek mutatja magát.
A rejtély végül megoldódik, és őszintén mondom, engem meglepett. Én már felsorakoztattam a gyanúsítottjaimat, és csúnyán elbuktam. Úgy látszik mégsem néztem elég Helyszínelőket. :D
Aki szereti az izgalmas, nyomozós krimiket, nekik mindenképp ajánlom Nesbo köteteit.

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates