2019. szeptember 23., hétfő

# könyv # könyvajánló

Harlan Coben - Hiányzol



Kat Donovan, a New York-i rendőrség nyomozónője egy népszerű internetes társkereső oldalon böngészik, amikor megakad a szeme egy profilképen: a fotóról egykori barátja, Jeff néz vissza rá, aki összetörte a szívét, és akivel tizennyolc éve találkozott utoljára… Kat hirtelen úgy érzi, elérkezett a pillanat, hogy lezárja a múltat, amikor azonban megpróbálja felvenni a kapcsolatot a férfival, reményei pillanatok alatt szertefoszlanak, és helyüket sötét gyanú, majd a rettegés veszi át. A nyomozónő ugyanis egy borzalmas összeesküvés nyomaira bukkan, amelyben lelketlen szörnyetegek cserkészik be és pusztítják el a áldozataikat. Kat az ügy megszállottja lesz, és a nyomozás során egész korábbi élete új megvilágításba kerül. Eközben egyre nagyobb veszélyben forog, és ahhoz, hogy megmeneküljön, a sötétség legmélyebb bugyraiba kell alászállnia. És maga sem tudja, visszatér-e valaha…

Számomra egészen mostanáig teljesen ismeretlen volt az író, nem találkoztam még eddig a könyveivel. Ezt a könyvét ajándékba kaptam a Könyvhétről, de idő hiányában csak most tudtam elolvasni. Ez volt az első, de közel sem az utolsó olvasmány az írótól.
Nagyon olvasmányos volt, és izgalmas. Alig bírtam letenni. Már csak azért is kíváncsi voltam a történetre, mert az eseményeket a női főszereplő szemével látjuk, na de mindezt egy férfi hogy tudja úgy átadni, hogy ne legyen sablonos, klisés, és hűen tükrözze egy nő érzéseit egy adott szituációban? Mikor letettem a könyvet kellemesen csalódtam, sőt, már a könyv elején elpárolgott minden kétségem.
Az események több szálon futnak, ez néha egy kicsit zavaró volt, viszont nagyon jól össze voltak fűzve. Ilyen végkifejletre egyáltalán nem számítottam, sikerült meglepnie az írónak. Még a történet háromnegyedénél sem tudtam biztosan, hogy ki mozgatja a szálakat.
Az alaptörténet Kat Donovan nyomozó köré épül, aki még mindig nyomoz a közel 20 éve meggyilkolt apja ügyében, hiába tartóztatták le a feltételezett gyilkost. Egyedülálló nőről lévén szó, a barátnője előfizet a nevében egy társkereső oldalra, ahol egy régi szerelmére bukkan. De mint tudjuk, az interneten nem minden az, aminek látszik. Megváltozhat-e egy ember annyira az évek során, hogy teljesen hidegen hagyja a korábbi jegyese? A férfi szinte már alig emlékszik rá. Kat megpróbálja felvenni vele a kapcsolatot, hogy lezárja a múltat, azonban csak falakba ütközik. Ha ez nem lenne elég gyanús, az irodájában megjelenik egy fiú, aki kifejezetten vele akar beszélni. Felkéri, hogy találja meg az anyját, aki elutazott egy férfivel, és hiába küld üzenetet a fiának, ő mégsem hiszi, hogy minden rendben lenne.
Furcsábbnál furcsább események követik egymást, amit már Kat sem tud, és nem is akar figyelmen kívül hagyni, és elvállalja az ügyet, de még csak nem is sejti, hogy ezzel darázsfészekbe nyúlt.
Ha az ember egyszer elkezdi olvasni ezt a könyvet, biztos, hogy nem tudja letenni, mert hajtja a kíváncsiság. A " csak még egy fejezet" tipikus példája. :) Egy idő után azt vettem észre, hogy én is elméleteket gyártok, hogy mi történhetett 18 évvel ezelőtt, ami még most is hatással van az emberek életére? Amikor kezdtek összeállni az események, akkor meg csak pislogtam. Nagyon jól fel volt építve az események ezen része. 
Amiven nem voltam maradéktalanul elégedett a nyomozónő apjának meggyilkolására vonatkozó részek. Olyan érzésem volt, hogy az nem volt kidolgozva teljesen. Kaptunk információkat, de nekem hiányérzetem volt ennek a szálnak a végén. Ezt leszámítva nagyon tetszett a történet.
Akihez közel állnak a krimik, azoknak ajánlom, adjatok egy esélyt az írónak. A könyv végére a cím is értelmet nyer. :)

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates