2013. február 23., szombat

# Gyereksarok # gyermekirodalom

Gyereksarok 21.

Kálmán Jenő: Sicc a cirkuszban

A legfrissebb kiadás adatai 
Kiadta: Móra Ferenc 
Ifjúsági Könyvkiadó (2011.)
Oldalszám: 48
Ára: 2490
"Veszélyes dolog betévedni egy cirkuszi porondra. Hát még ha a fejünkre egy pléhkuka szorult! Persze Siccel mindez megtörténik, és csupán furfangos észjárásának köszönhetően menekül meg a tigris karmai közül és a trapéz rémítő magasságából.Trombi, a hűséges elefánt az újabb kalandok során sem..."

Gyerkőcöm nagyon megkedvelte Sicc történeteit, így nem volt kérdés a legutóbbi könyvtárlátogatásomkor, hogy egy újabb kötetet nézek majd neki. Így akadt a kezembe a Sicc a cirkuszban.
Egy nagyon toldott-foldott kötetecske, na de látva, hogy 88-as kiadás, nem is csodálkozom rajta. :o) Mennyi és mennyi kisgyerek forgathatta már! Ráadásul valószínűleg, még nekem is ez a kiadás lehetett meg. ;o)

Ebben a részben kapcsolódnak Sicc történetei egymáshoz. Sőt, az egész olyan, mintha egyben lenne. Nincsenek külön részekre bontva a mesék, nincsenek külön címek, minden egyben van. Egyszerűen csak érezni lehet, hol van az egyik mese vége és hol kezdődik a másik.

Nagyon tetszett Gyerkőcömnek és nekem is nagyon jó volt újraolvasni. Újra láttam magamat pöttöm, göndör hajú kislányként, ahogy ültem a nagymamáméknál egy nyári napon az udvaron és ezt a könyvet lapozgattam. Nézegettem a képeket és nagyon vártam, hogy a dédikém befejezze a főzést és felolvasson nekem. ... Szeretem ezeket a hirtelen bevillanó emlékképeket, megmosolyogtat, kellemes érzésekkel tölt el. Még akkor is, ha utána lehervad a mosoly az arcomról, mert bevillan, hogy már nincs dédikém. ...

 írta: Niki



Gazdag Erzsi: Mesebolt 

  Hisz ezeket én ismerem, konstatáltam örömmel, mikor kinyitottam a csodaszép, de régi könyvet amit kaptunk..
Végre érthető, szerethető, rímelő versek. Rövidek, és érdekesek.
Nem tudom ki hogy van vele, de nekem azok  a versek tetszenek, ahol rímet is találni és van értelme, van mondanivalója.
Itt van mindkettő a versekben.

Az illusztráció is csodás, nem kriksz-kraksz, szép, színes és nincs túl cicomázva.
Ami  Lukáts Kató keze munkáját dicséri.

Kedvenc verseket nem említenék, nem is tudnék választani, annyi sok, aranyos vers van benne.

Írta: Adrikönyvmoly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates