2013. január 17., csütörtök

# dokumentumregény # életmód-nevelés-társadalomtudomány-tudomány

Irvin D. Yalom - A terápia ajándéka

A blogomon említettem  már a Szólok a rendőrnek c. műnél, hogy nagyon megszerettem Irvin D. Yalom írását, és szeretnék még sok-sok Yalom kötetet a magaménak tudni.
Nos, a kívánságom részben teljesült, hiszen kaptam egy művet, A terápia ajándéka című kötetet, amit gyakorlatilag szinte azonnal be is "faltam".

Ahogy már meséltem, Irvin D. Yalom a Stanford Egyetem pszichiátria professzora, ezenk kívül író és pszichoterápiával is foglakozik. Születtek szakkönyvei és regényei is, A terápia ajándéka éppen a szakkönyvei sorát bővíti.

Ahogy mondtam, ez a kötet szakkönyv, szakmai könyv, mégis nekem, mint egyszerű földi halandónak és Yalom rajongónak nagyon sok mindent adott. Azt gondolom, bár nem vagyok pszichiáter, de a leírtak nagyban elősegítik a munkámat, segítségével könnyebben megérthetem a hozzám forduló emberek lelkét.


Hogy miről is szól a kötet?

A professzor 45 évnyi praktizálás után gyűjtötte össze a leghasznosabb terápiás módszereit, tapasztalatait, hogy hozzájáruljon a pályakezdő pszichiáterek fejlődéséhez. Jelzi, hogy biztos abban, hogy senki nem fogja a-tól z-ig végigolvasni a könyvet, hanem részenként olvasgatja, keresgél benne. Nos, ha tudná, hogy létezem :-) (ó, bár csak tudná...annyira szeretnék vele beszélgetni!) akkor biztos meglepődne, mert én az első oldaltól az utolsóig végig olvastam, mert nagyon érdekel és úgy érzem, hogy a jövőben is érdekelni fog a téma. Mindezt annak ellenére jelenthetem ki, hogy a felsőfokú tanulmányaim alatt, melyeket ugye februárban zárok, egyedül a pszichiátria tárggyal gyűlt meg a bajom. (Azt hozzá teszem, hogy szerintem nem az én hibámból, meg hát akkor is érdekelt a téma...de mindegy! :-))

Yalom professzortól nagyon sok mindent tanulhatunk, türelmet, empátiát, bölcsességet, az a negyvenöt év tapasztalat, ami a háta mögött van, bizony nagyon fontos negyvenöt év volt. Én mondom, ha egyszer az életben pszichiátriahallgató lennék, ezer százalék, hogy Yalom professzortól szeretnék tanulni, aki munkássága során mindent megtett annak érdekében, hogy egyre jobb és jobb legyen, egyre több tapasztalatra tegyen szert. Például számtalan alkalommal ő maga is járt pszichoterápiára hosszú hónapokig, és saját elmondása szerint minden ilyen alkalomból sokat tanult ő maga is. Az is tetszett nagyon, hogy a szituációkat, a helyzeteket számtalan példán keresztül mutatja be, és annyi sok jótanácsot, és kerülendő utat tartalmaz a kötet, hogy egy vagyont is megérne.

Nem nehéz kitalálni, hogy a kötetet elsősorban Yalom-rajongóknak, a pszichiátria iránt érdeklődő szakmabelieknek és laikusoknak ajánlom. De mindazon embereknek hasznos és érdekes olvasmány lehet, akik szeretnék tágítani érdeklődési körüket.

És itt van ő...a kép pedig saját oldaláról, a www.yalom.com oldalról származik.

2 megjegyzés:

  1. Szüksége van egy hitel Vagyunk Jogos és garantálják hitel hitelező. Mi a cég pénzügyi támogatást. Mi kölcsönalapok ki rászoruló személyek pénzügyi támogatás, hogy van egy rossz hitel, vagy szükségük van a pénz a számlák befizetése, befektetni a vállalkozásokat. Szeretném használni ezt a médiumot tájékoztatni arról, hogy mi teszi megbízható kedvezményezett segítséget fogunk örülni, hogy Önnek egy kölcsön a kapcsolatot velünk e-mail: oliverblockloanfirm@gmail.com

    Nyújtott szolgáltatások közé tartoznak

    * Adósság konszolidáció
    * Business Hitelek
    * Személyi kölcsönök.
    * Autó hitelek
    * Kiadó és lakáscélú hitelei

    Írja le, ha érdekli a kamat 3% -os éves. Lépjen kapcsolatba velünk e-mailben: oliverblockloanfirm@gmail.com

    Megjegyzés: Az érdekelt személy köteles üzenetet akar küldeni az e-mail sürgős választ és részletek hitelhez.

    Üdvözlettel.

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates