2013. január 16., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 15.

Olvasás közben jutott eszembe az e heti kérdés. Ültem a kanapén pokrócba burkolva, egyik kezemben a könyvem, a másikban a teám. Az általam olvasott könyv tele volt idézhető mondatokkal, csupa szép gondolattal. Az elsőnél azt mondtam magamban: "hm, megjegyzem az oldalszámot", a másodiknál szintén. A harmadiknál már nézelődtem, elérek-e valahogy egy tollat a kis asztalkáról és van-e nálam legalább egy zsepicsücsök jegyzetelni. Ekkor jutott eszembe a kérdés: vajon más is ezt csinálja? Ti szoktatok jegyzetelgetni, post-it-et ragasztani, papírzsepivel, vonatjeggyel jelölgetni? Vagy a margóra írtok, aláhúztok ilyesmi? Gyűjtögetitek valahova az idézeteket?

Niki: ha találok egy számomra fontos mondatot, vagy egy jelenetet szeretnék megjegyezni a későbbi bejegyzés miatt, akkor post-it-tel szoktam az adott mondatot, szakaszt megjelölni. De írni, firkálni, aláhúzni sose szoktam a könyvben, ez ugyanis a halálom és törvényben be is tiltanám. :o)

Timi: Nem gyűjtöm, nem jelölgetem. Ha valami nagyon megtetszik, megfog, felolvasom a páromnak, beszélgetünk róla. Volt már, hogy kerestem később, mi is volt az? Töredékre emlékeztem, és neten megtaláltam. A belefirkálásért én is haragszom, bár antikvár könyvekben meg kifejezetten szeretem, érdekesnek tartom követni, kitalálni, hogy az előző olvasót mi fogta meg.

koalány: Nekem olyan volt, hogy egy kis cetlire írogattam fel, hogy pl. 19. o., vagy 167. o. - innen később vissza tudom keresni, hogy melyik oldalon volt az adott idézet. De ha nincs cetli/toll a közelemben, vagy csak lusta vagyok emiatt kimászni az ágyból, akkor van, hogy olvasom tovább, és később vagy visszaemlékszem rá, vagy elfelejtődik.

Adri könyvmoly:
Az igazat megvallva mindig megfogadom, hogy megjegyzek egy nekem tetsző idézetet és majd kiírom.
De rendszerint a könyv elkap és nem ereszt ilyen dolgok miatt sem.
És már sosem tudom vissza keresni.
Rajzolni, sarkozni vagy jelölni meg szentségtörésnek tűnik számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates