2013. január 12., szombat

# Gyereksarok

Gyereksarok 15.

Egy régi, kedvenc mesekönyvemet szeretném most a figyelmetekbe ajánlani, amelyet még akkor vettem kislányomnak, amikor két éves volt.
Az Én vagyok a Tévé-Maci című mesekönyvet a Millenium Könyvesházban (6. ker., Teréz krt.) fedeztem fel az, olyan klasszikusok társaságában, mint pl. Mazsola és Tádé. Bálint Ágnes remekművei ugyanis újra (vagyis még mindig) kaphatóak, és amiken én nőttem fel harminc évvel ezelőtt, azt kislányom is lapozgathatja.
A könyv a Tévé-Maci egy napját, vagyis egy délutánját és estéjét mutatja be, amikor is játszik (labda, favonat, építő-kockák), virágot öntöz, vacsorázik (almát, tejet és persze mézes kenyeret), majd természetesen fürdik, fogat mos, megnézi az esti mesét és már alszik is Csutkababa társaságában.
A gyerekek mind ismerik ezeket a napi (esti) mozzanatokat, felismerik a játékokat, és talán még a(z eltűnőben lévő?) Tévé-Macit is ismerik a sok modern tv-műsor és rajzfilm mellett.

írta: koalány 

Zdenek Miler-Iva Herciková: A kíváncsi kutyus című könyve a középső, három és fél éves kisfiam aktuális nagy kedvence. Nekünk antikvár verzióban, A kíváncsi kiskutya címen van meg, karácsonyra kapta Regő. Ugyanazok rajzolták-írták, akik a Kisvakond-sorozatot, és youtube-on egy fél mesét meg is találtam videó formájában is. A könyvben két történet van: az elsőben a Nap elpárologtatja a kiskutya ivóvizét, felhőpárnát készít belőle magának, a kutyus pedig különféle kalandokon és viszontagságokon keresztül szerzi vissza magának. A másikban a méhekkel keveredik konfliktusba: lépesmézet lop tőlük, később viszont megtanulja, mennyit dolgoznak a méhek a mézért, és megvédi a tolvaj egerektől is. Egyszerű, nem túl hosszú történetek olyan állatokkal, amiket egy kisgyerek nap mint nap láthat, rajzfilmkockaszerű, élénk, színes képekkel, mi nagyon szeretjük.

Timi

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates