2010. április 8., csütörtök

# szépirodalom

Szy Katalin: Hullámkeltő


Egy kedves barátom ajánlotta nekem ezt a nemrégiben megjelent könyvecskét. Rögtön utánanéztem az interneten.
„Szy Katalin vagyok, klinikai szakpszichológus, onkológiai betegek pszichés támogatásával foglalkozom. Szakterületem az orvosok, egészségügyi dolgozók kiégésének megelőzése, kezelése.”
– olvastam az ajánlóban.

Egy klinikai szakpszichológus, aki novellákat ír? Ez egyből felkeltette az érdeklődésem.

Bevallom, kicsit tartottam tőle, hogy túl lehangoló lesz a könyv, mivel olyan betegekről szól, akik már kapcsolatba kerültek a halállal. Ám ezekből a kis novellákból, hiába épp egy szomorú történetet mesél, mind kedvesség és szeretet árad. A „Buborék” című novella meg a maga humorával egyszerűen csúcs! Elgondolkodtatóbbak a „Sötétség” és „Az orvos orvosa” írások, ezek is nagy hatással voltak rám.

„Számomra az írás a terápiák során felgyülemlett tapasztalataim kifejezése, feszültségeim szelepe, öngyógyítás, a lelki egyensúlyom megőrzésének útja, titka. Örömöt találok ebben és remélem Önök is, akik elolvassák novelláimat, amelyekben keveredik a valóság és a fantáziám, az életem, a munkám, a vágyam, a szükségletem, a múltam, a jelenem és a jövőm.” – írja Szy Katalin.

Nekem az tetszett legjobban a könyvben, hogy rávilágított arra, hogy a „klinikai szakpszichológus is ember”, akinek ugyanúgy megvannak a mindennapjai, aki ugyanúgy kirúzsozza a száját munka után, mikor vacsorázni megy a férjével, és aki munkája során néha bizony „telefonos segítségre” szorul :)
Amit viszont sajnáltam a könyvben, hogy túl rövid (csupán 75 oldal)… (Úgyhogy szívesen olvasom a további történeteket is!)

Végezetül néhány szót ejtenék a borítóról. Nagyon találó a kép, amely igazándiból Pető Tamás festőművész „Ikrek” című alkotása. Az eredeti olajfestmény igencsak méretes: 120x160 cm! A festőművész honlapja, ahol hasonló témájú festményekkel találkozhatunk: www.tompeto.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates