2019. november 5., kedd

# doxa # könyvek

Olvassak?! Miért és Mikor?

Mivel már igen régen írtam itt gondoltam egy kis elmélkedéssel kezdek. Hisz az elmúlt időszakom lényeges kérdése volt a fenti. Tudjátok, nagyon sok könyvet olvassam az elmúlt években. Akik követték eddig az írásaim tudják, hogy sokféle zsánerről számoltam már be itt is. Nem gondom, hogy mindenkinek csak egy fajta zsánert kellene olvasnia, hiszen minél szélesebb spektrumból válogatunk, annál jobban szélesedik a látókörünk és még az írók stílusát is jobban megtudjuk ítélni.

De vajon miért olvassunk és mikor?



EL kell ismernem volt időszak, amikor azért olvastam, hogy meneküljek. A valóságtól, az életemből, a nehézségekből és a bizonytalanságokból; egy olyan világba ahol tudtam a nehézségek ellenére lesz végül egy "vége" a történetnek egy fajta feloldás. Míg az életemben nem volt meg vagy is még várni kellett rá. Mostanra rájöttem, hogy ez egy nagyon rossz taktika. Mivel így csak a "fejemet dugom a homokba". Nincs baj azzal sem, ha csak szórakozásból olvasunk, de a függőség az itt is meg tud mutatkozni, akár a videojátékoknál. Jó dolog könyvmolynak lenni, De fontos hogy legyen tudatosan tervezett életünk a könyvek világán túl.

De ha nem ezért akkor mi okból érdemes mégis olvasni? 

Úgy gondolom, hogy minden történetből lehet tanulni. Az életünk folyamán nem mindig találkozunk minden szituációval időben. Viszont ha olvasunk, akkor bele kerülünk olyan szituációkba amikkel később találkozhatunk és előre tudunk néhány megoldást a történetekből, amik ebben az esetben tanmesévé válnak. Ezért is fontos, hogy ne csak mi hanem gyerekeink is sok történettel találkozzanak. Az az minden nap olvassunk mesét nekik. 


Így visszatérve szeretnélek titeket sarkallni arra, hogy okosan olvassatok sokat. Mert olvasni jó, olvasni kell és olvasni szükséges!

Egy valódi könyvfaló! :)

DOXA





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates