2019. június 30., vasárnap

# letye-petye

Letye-petye 3. - Ágica

Ha meghallom, hogy erotikus irodalom, nekem rögtön E. L. Jamestől A Szürke ötven árnyalata jut eszembe. Szerintem ez volt az első ilyen témájú könyvem, és gondolom nem vagyok egyedül azzal, hogy igencsak megdöbbentett. Bevallom, kifejezetten olvastatta magát a történet, de ennyi aktus egyetlen műben, még nekem is sok volt, pedig egyáltalán nem tartom magamat prűdnek. :D A könyv mégis valami újat hozott, kendőzetlenül ecsetelte az együttléteket, világhírű lett. Mi volt a titka? Mint úgy általában, itt is a sikeres, gazdag férfi és a szerény, visszafogott lány állt a középpontban, a történet pedig rengeteg erotikával lett megfűszerezve. A „recept” viszont rendkívül bevált, nem véletlen, hogy az ilyen típusú könyvek a mai napig rendkívül felkapottnak számítanak.

Mi a „problémám” ezekkel kapcsolatban? Számomra egyáltalán nem reálisak, a valóságtól nagyon elrugaszkodottak. Az előbb említett szegény lány és gazdag férfi felállás már rendkívül klisés, valamiért mégis ragaszkodnak hozzá az írók. A másik „kedvencem”, amikor a tipikus jó kislány, aki ráadásul szűz (vagy legalábbis kevés tapasztalattal rendelkezik), már körülbelül az első alkalommal egy igazi szexistennővé válik. Ez csak engem zavar? :D Ne nevessetek, de tényleg, szépen részletesen taglalva van, hogy mi mindent csinál remekül. Nekem ez valahogy nem túl életszerű…

Természetesen A Szürke ötven árnyalatának elolvasása után még számos erotikus könyvet a kezembe vettem, ezeket főleg az Ulpius Kiadónak köszönhettük. De így utólag visszagondolva, kevés olyan volt, ami különösebb nyomot hagyott volna bennem – legalábbis abból az időből. Ha a jelent nézem, és ugye most kifejezetten az erotikus irodalomra koncentrálunk, én Borsa Brown könyveit emelném ki, mint pozitív példákat. Szerintem ő az, aki remekül megtalálja az arany középutat, vagyis a helyes arányokat ebben a tekintetben. Van erotika a könyveiben, valamelyikben több is, de a művei valahogy mégsem válnak kliséssé, igénytelenné. Nála nem ez áll a középpontban, inkább úgy fogalmaznék, hogy e köré épít.

És akkor jöjjön a kérdés: ciki-e erotikus irodalmat olvasni? Szerintem könyvet olvasni sosem ciki, bármilyen műfajban is íródott. Még mindig ezerszer jobb, mint a TV-t bámulni vagy egész nap a neten lógni. Számomra egy könyv elolvasása az egyik legjobb kikapcsolódás. Erotikus témára vágyom? Akkor olyan könyvet fogok levenni a polcról. Viszont úgy gondolom, hogy ebből is lehet igényesebbet választani, tényleg óriási a kínálat. Nálam nagyon jól megfér ez a kategória nagy kedvenceimmel, a thrillerekkel, krimikkel. Sőt, kifejezetten jólesik váltogatni őket attól függően, éppen milyen hangulatban vagyok.

Nektek mi a véleményetek a témáról? Szoktatok erotikus irodalmat olvasni? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates