2019. május 20., hétfő

# letye-petye

Bea: Letye-petye 2.








Milyen a jó borító?

Azok közé az olvasók közé tartozom, akik legtöbbször borító alapján ítélik meg és választják ki a következő olvasmányaikat. Nekem nagyon fontos, hogy olyan legyen a borító, amit ha meglátok, úgy érezzem, valamiképp kötődik hozzám. Persze, ehhez hozzátársul a fülszöveg is, és ha ez a két dolog passzol, akkor 100%, hogy megszerzem magamnak.

Én (főként spórolás és csalódás elkerülése érdekében) 4 csoportra osztom szét az olvasott és 
olvasandó könyveimet:

Könyvek, amiket ajándékba kapok – ide tartoznak azok, amiket nem a kívánságlistám alapján kapok, hanem csak közös érdekelődés alapján.
Legutóbb párom nagymamájától kaptam meg Helene Tursten: Irene Huss felügyelő esetei – skandináv krimisorozat összes részét.
(Ezt talán még nem tudjátok rólam, de imádom a krimiket, azok közül is a skandináv krimik a kiemelkedőek számomra.) 

                 
              1. rész
2. rész
3. rész
  
4. rész





  





Könyvek, amiket ajándékba kapok a kívánságlistám alapján – Sokszor előfordul, hogy olyan embertől kapok ajándékba könyvet, aki nem igazán szeret olvasni vagy épp különbözik az ízlésünk, és a kellemetlenség elkerülése végett olyan könyvet kapok tőlük, amit amúgy is szeretnék a polcomom látni.

A párom hugicájától kaptam szülinapomra: Hanya Yanagihara: Egy kis élet c. könyvet. 



Nővérem névnapomra megszerezte nekem: J.D.Barker: Az ötödik áldozat, Szurovecz Kitti: A kisemmizett angyal, és Stőhr Gréta: Pillangómese c. könyveket. 



Könyvek, amik szimpatikusak, érdekelnek, de nem feltétlenül szerezném be őket – ezeket a könyveket az e-bookomon tárolom – kb.150 könyv. Hát igen, sajnos, néha beigazolódik, hogy jól gondoltam, és ezt jobb is, hogy nem vettem meg.
A legtöbb krimi, pszicho-thriller, ,,félmeztelen csávó van a borítón” típusú könyvek, klasszikusok vagy épp az aktuális túlhype-olt könyvek, amikről legtöbbször kiderül, hogy annyira azért mégsem jók. 
Pl.



    
     

(Bevallom, anno, mikor a párom próbált rábeszélni az e-book olvasóra, nem igazán akartam beadni a derekam. Aztán meggyőzött azzal - ami végülis a legpraktikusabb -, hogy a nagyon vastag könyveket nem kell mindenhova magammal cipelni és mint kiderült, spórolás szempontjából is jó. Ma meg már világítós is van, amit kénytelen voltam beszerezni, hogy tudjak este olvasni úgy, hogy ne zavarjam a páromat alvás közben.😄)



Könyvek, amiket MINDENFÉLEKÉPPEN szeretnék a magaménak tudni – könyvek, amiknél a borító és a fülszöveg is passzol és egyszerűen elvarázsolnak. Nekem nem sok könyvem van – eléggé válogatós vagyok. 😁
 Főleg a kicsit elvontabb, absztrakt stílusú borítókat preferálom, de tetszenek a kicsit színesebb, érdekes kivitelezésű borítók is, és amiken egy arc látható, persze olyan is van, aminél annyira megfog a fülszöveg, hogy teljesen mindegy, milyen a borító.
Pár kedvencem közülük:

       

    
     


 A borítónak szerintem nagyon nagy feladata van egy könyv eladásánál. Nekem fontos, hogy úgy érezzem, mintha megszólított volna, hogy valami olyasmit sugározzon magából, ami mintha titkot tartogatna számomra, amit csak velem oszt meg. Igen, tudom, ez így kicsit túlzás, hisz ezeket a könyveket nem csak én olvasom, de úgy gondolom elengedhetetlen ez a féle érzés, kötődés egy könyv beszerzésénél, és ha ez megvan, szerintem nem is fog csalódást okozni a könyv.








                            Szerintem…ilyen a jó borító 😊😉😍










Ha valamelyik felkeltette Nektek is az érdeklődéseteket, akkor jó olvasást kívánok hozzá!



Drajkó Beáta




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates