2019. január 24., csütörtök

# könyv # könyvek

Borsa Brown - Gyalázat és hit

Egy ​elzárt amish közösség és a külvilág összecsapása 

Dorothy Miller, a fiatal amish lány Sarasotában éli mindennapjait. Bár közösségük visszahúzódik a világi élettől, de nem zárkózik el teljesen. Gregory Hamilton újabb üzleti tervet készül véghezvinni, nívós éttermet építene a városi amish piac helyén. A hely felvásárlása már folyamatban van, és ezzel az amish közösség tagjai is szembesülnek. 


Vajon felveszik a harcot azzal az emberrel, aki tönkre akarja őket tenni, vagy jámbor lélekként beletörődnek a helyzetbe? És mit tesz Dorothy Miller? Mi történik, ha kezünkbe vehetjük a sorsunk irányítását, de képtelenek vagyunk józanul dönteni, mert a szívünk nem engedi? Mi van, ha olyasvalakibe szeretünk bele, aki egyenesen az ellenségünk? 


És van, amikor már hiába a hit, az amish maffia is közbelép, egy igazán különleges ember vezetésével. Végül pedig mindenki szembesül vele, hogy a bűn az ajtajuk előtt áll, és arra vár, hogy beengedjék.


Borsa Brown különleges, szókimondó, ugyanakkor érzelmes és szenvedélyes, erotikus írásai hamar az olvasók kedvenceivé váltak. Új sorozatában, a tőle megszokott módon, titkos világba enged betekintést, mely bővelkedik érzelmi magasságokban és mélységekben.


Az értékelés előtt egy kis érdekességgel kezdeném. Mikor az írónőnek megjelent Az Arab című könyve, a Borsa Brown név nagyon megtévesztett. Arra nem emlékszem pontosan, mennyi idő után tudtam meg, hogy a szerző magyar, de igencsak meglepődtem. Az a világ, amit Borsa által, neki köszönhetően megismerhettem, teljesen magával ragadott. A teljes sorozatot elolvastam, és egyértelműen imádtam. A maffia-trilógia ismét egy különleges, számomra idegen helyre kalauzolt el, a Gyalázat és hit pedig szintén ezt követte.

Az amishok zárt közösségének életébe nyerhetünk bepillantást. Félve vallom be, de én korábban semmit sem tudtam róluk. Ami rögtön feltűnt, az a történet mögött húzódó alapos kutatómunka. Látszik, hogy az írónő nagyon jól utánajárt a dolgoknak, részletesek, hitelesek a leírások. Az információkat folyamatosan adagolja, mindig csak annyit, hogy ne legyen túl sok az újdonság, semmiképpen se váljon zavaróvá olvasás közben.

A karakterek jól kidolgozottak, nagyon érdekes a kialakult szerelmi háromszög. Kíváncsi vagyok, hogy Dorothy hogyan fog dönteni: az amish Samuelt választja vagy szembeszáll mindenkivel és Gregory-t. Érdekes, hogy ilyenkor az olvasó általában drukkol valamelyik férfinak, de nálam nem volt egyértelmű, hogy melyiknek is "kellene". Mindkettőnek vannak pozitív, negatív tulajdonságai, számomra nem várt cselekedetei. Ami feltűnt, hogy Borsa korábbi sorozataival ellentétben, ebben a kötetben közel sem volt annyi erotika, mint megszokhattuk. Egyáltalán nem baj, arra viszont kíváncsi vagyok, hogy a folytatások ezt majd ellensúlyozzák-e.

A könyv olvasása közben igencsak elgondolkodtatott, hogy bár a közösség rendkívül vallásos, összetartó, egy kisebb botlás miatt is mennyire elítélőek, kirekesztőek tudnak lenni a szeretteikkel. Feltétlen hitüket pedig bibliai idézetekkel támasztják alá, ezzel is tovább erősítve a saját igazukat. Szerintem sokkal inkább a megbocsátás képessége lenne a lényeg.

Összegzés: 
Határozottan tetszett a könyv, bár nekem továbbra is az írónő arab-sorozata a kedvencem. Viszont ki tudja: lehet, hogy a folytatások után megváltozik majd a véleményem. Én abszolút nyitott vagyok. Ha szeretitek Borsa stílusát, a váltott szemszöget, azt, hogy ismét egy teljesen ismeretlen világba kalauzol el, csak ajánlani tudom a könyvet. Kíváncsian várom a folytatást: tavasszal érkezik majd a Gyalázat és szenvedély.

„Nem csupán az életünk jelene tesz minket boldoggá, hanem az agyunk rejtekén megbújó képek, emlékek.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates