2019. január 23., szerda

# autóverseny # F1

Az ismeretlen Kimi Raikkönen - Kari Hotakainen

Képtalálat a következőre: „az ismeretlen kimi” Kari Hotakainen : Az ismeretlen Kimi Rakkonen


      Vannak olyan emberek , akiket mindenki ismer , ha akarja - ha nem . Vagy csak hallottunk már róluk , és azt hihetjük , hogy tudjuk kik ők . 
      Kimi-Matias Raikkonen a világ legnagyobb rajongói táborral rendelkező  F1 - es autóversenyzője és nem szereti , hogy "ismerik" . Ki nem állhatja , ha az újságírók zaklatják , minden héten ugyanazt kérdezik . Iceman nevet ragasztottak rá hidegvére és szűkszavúsága miatt . Kb. eddig terjed a hétköznapi emberek ismeretanyaga , amivel tulajdonképp jól el is vannak . 
      A sportág kedvelői , rajongói valamivel értesültebbek . Nagy örömet jelent számukra ez a könyv . 
      
      A 39 éves sportoló élete egy finnországi családban kezdődött gokartozó apával és támogató anyával . Bátyjával beleszülettek a benzingőz és a gépolaj világába . Saját maguknak építették a versenyautókat . Így a család tényleg együtt töltött minden szabadidőt . Apa tanította  fiait , anya pedig biztatta , bátorította őket . Iskolába ugyan kellett járni , de nem az volt a legfontosabb cél életükben , hogy diplomások legyenek . Egyébként is elment minden pénzük a felszerelésre , a nevezési díjakra , üzemanyagra . Boldogok voltak . Rami befejezte az autószerelői középiskolát , Kiminek nem ment . Nem is érdekelte . Csak szerelni és vezetni szeretett és szeret most is . Azt viszont nagyon . Hosszú - hosszú göröncsös út vezetett az F1 ülésig . Soha nem volt elég pénze , mindig szükség - megoldások kellettek . A nyelvtudás hiányáról nem is beszélve . Ügyesen vezetett , ezt minden szakértő látta , de a világ legdrágább sportja csak nagyon kivételes esetben fogad be csak tehetséggel rendelkező egyéneket . Bejutott . Közben meg sem próbált hízelegni a csapatfőnököknek , igazgatóknak , szponzoroknak . Csak dolgozni akart . Azóta sem vágyik másra .
Mindvégig szoros kapcsolatot ápol családjával . Soha nem feledkezik meg barátairól , támogatóiról . Egyenes ember . A munkája a hobbija és fordítva . Az élet ettől azért sokkal több . Megvolt a helye és ideje az őrült , féktelen buliknak és megvan a nyugodt ,  békés családi légkörnek is . 
      Nem szereti a nyilvánosságot . 

     Az ugyancsak finn származású szerzőnek nem volt egyszerű dolga a hírességgel . Elképzelni sem tudom , hogy hogyan vette rá a könyv jóváhagyására . Viszont alaposan meg kellett  dogoznia a történettel . Sok esetben éreztem , hogy kényszermegoldásokat , más családtagok , barátok nyilatkozatait kényszerült használni . Nehéz megszólaltatni , pontosabban nehéz jól kérdezni . A válasz mindig őszinte lesz . Ez sok embert megtéveszt , mert másra számítanak .  Mégis csak híresség , sztár . 

     Kemény könyv született férfi főszereplővel , férfias írással . Nőként , laikusként elég nehezen boldogultam a nyelvezettel . Meg sem próbálták finomítani , vagy olvasmányossá tenni . A mondatokat tömörség jellemzi . Az olvasónak is meg kell küzdenie a megértéssel , pedig nincs rejtett mondanivaló , sorok között sem lehet olvasni . Egyszerű kifejezésekkel , egyenes beszéddel szólal meg . Sokszor elvesztem a történetben , mert nem vagyok rajongó . Vissza kellett pár sort olvasni , megállni és elfogadni , hogy ilyen és kész . Nincs körítés , szabadon ugrál térben és időben . Talán a sportág őrült tempóját kívánta érzékeltetni . A megértéshez viszont türelem kell . Megértettem , legalább is azt hiszem . Új ismereteket gyűjtöttem . Elnőiesedett világunkban sokszor elvárjuk az ellenkező nemtől , hogy a mi nyelevünkre lefordítva gondolkodjon és beszéljen . Teljesen értelmetlen , hiszen nem pont azt szeretejük bennük , hogy mások ?! Nekem egy férfi legyen egyenes , beszéljenek a tettei , a körítést hagyja a nőkre . Majd kicicomázom én a lakást , elég , ha a férjem felépíti . Szóval ilyen ez a történet is . Fel van építve , én meg szabadon bővíthetem érzésekkel , benyomásokkal . Érdekesnek találtam közben is és azóta is . Már hetekkel ezelőtt olvastam , mégis visszacseng egy - egy kételyt nem hagyó mondata . Érdekes , hogy el tud szokni az ember az egyenes beszédtől . Tetszett , tetszik .
     
             Most egy picit pihentetem az északi írók műveit , kifáradtam :-)

      


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates