2018. június 25., hétfő

# könyvek

Bobbie Peers : A Lurídium-tolvaj


"– És vigyázzon a könyvtárossal! Olykor kissé… hm… kiszámíthatatlan."

 Valami könnyed olvasmányt kerestem egy ifjúsági regényt  mikor megláttam a címét ennek a trilógiának és kíváncsivá tett a címben szereplő szó a Lurídium hogy mit is jelent. Ezek után egy kicsit kutakodtam a könyv után és nagyon sok jót olvastam róla és így neki álltam elolvasni. Igazuk volt azoknak akik dicsérték a könyvet a Harry Potter óta nem olvastam olyan ifjúsági regényt amit nem tudtam letenni igaz eltelt jó néhány év , de megérte várni. Nem rajongok a sci-fi könyvekért főleg a robotokról szólókért  de ez mégis megfogott. Az író Bobbie Peers igazából egy norvég filmrendező és forgatókönyvíró aki a maga műfajában már híressé vált mivel Sniffer című rövidfilmje 2006-ban elnyerte az Arany Pálma díjat a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon. A Lurídium tolvaj 2015 legjobb ifjúsági regénye lett Norvégiában és közel 40 nyelven jelenik meg világszerte. A trilógia első részének megfilmesítési jogait pedig a Kódjátszma rendezője vásárolta meg. Bobbie Peersnek sikerült egy olyan világot létrehoznia ami ismét a könyvek felé terelheti az ifjúságot.

A történet egy menekülő emberrel kezdődik Angliában ahonnan ugrunk 8 évet Williamékhez Norvégiába aki nem tudja miért kellett hirtelen költözniük és miért nem használhatják a valódi nevüket. Imádja a rejtvényeket és a kódokat. Egy vándorkiállításnak köszönhetően elindul az ő kalandja, amire az édesapja nem engedte el és csak a kíváncsisága miatt sikerül bejutnia. Ezt követően egy támadás után különleges intézetbe kerül aminek alapításában a nagyapja is részt vett. Itt találkozik különféle robotokkal lépcsőmászóbottal, torzsalkodóbottal és különböző mechanikus szerkezetekkel. Az intézetben egy barátra is szert tesz egy lány személyében akit Iscianak hívnak és eleinte elég távolságtartó, de később Williammal tart a kalandjaiban, ami végül is egy nyomozás a nagyapja eltűnése miatt és a Lurídium után. Kíváncsi vagyok hogy ezek a különleges szereplők hova fognak fejlődni a következő kötetekben.

Ez az a típusú könyv ami olvastatja magát és nem tudja letenni az ember erről az író gondoskodik mivel újabb és újabb információt adagol a történethez és ezzel fenntartja az olvasó érdeklődését. Ezért ajánlom én mindenkinek nem csak az ifjúságnak , ezt a könyv korosztálytól nemtől függetlenül, ha szeretsz olvasni vagy ha csak most barátkozol az olvasással.

Személy szerint alig várom a folytatást illetve a filmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates