2016. október 13., csütörtök

# könyvek # Niki

Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok

Forrás

Ambrózy báró esetei #2


Ó Istenem, egyszerűen nem tudom szavakkal visszaadni, hogy mennyire is fantasztikus volt a trilógia második része. A napokban épp egy ismerősömnek szerettem volna a figyelmébe ajánlani, de csak addig jutottam, hogy nagy lendülettel szerettem volna belevetni magamat az ajánlásba, röviden nekikezdtem annak, hogy miről szólt, majd elakadt a szavam, egyszerűen nem tudtam kellőképpen megfogalmazni, hogy mit is szerettem volna, végül csak annyit tudtam kinyögni, hogy Tudod mit? Olvasd el! A bejegyzés írásával is így vagyok. Egyszerűen nem akarom ecsetelgetni, hogy miről szólt a Leányrablás Budapesten folytatása, olvassátok el! Az ilyen könyveket tuti ajánlott vagy kötelező olvasmánnyá tenném, Böszörményi Gyula egyszerűen egy zseni! IMÁDOM!

Kiadta: Könyvmolyképző (2015.)
Oldalszám: 556
Forrás: könyvtár
Értékelésem:
Mivel ecsetelgetni hosszan nem akarom, hogy miről szólt ez a kötet, meghagyom mindenkinek a gyönyörűséget, hogy saját magától fedezhesse fel a részleteket, így csak nagyon röviden foglalnám össze a történet vázát.
Milink továbbra is az Ambrózy villában él, ahol minden változatlan. A bárónk mufurc, Mili meg nagyon kíváncsi, ami természetesen most is bajba fogja majd sodorni őket.
Rudnay rendőrfőkapitány pár titokzatos eset felgöngyölítésére kéri fel a bárót, aki neki is kezd a nyomozásnak Milivel. És mindeközben tudtukon kívül, egyre közelebb jutnak Mili nővéréhez. 

Miért is imádom ezt a trilógiát?
Böszörményi Gyula zseniálisan megeleveníti az 1900-as évek Magyarországát. 
Valós személyeket sző bele a történetébe, bár egyesekhez kitalált cselekményt társít. 
Valós, korabeli helyszíneken játszódik a történet.
És a nyelvezet! Zseniális! 
Szinte odacsöppenek az 1900-as évekbe, ott járok a Tabánban, az agyam már át is áll a korabeli beszédre, a történet vége felé, már "külföldi" szavakat jegyzek meg, nincs szükségem a lábjegyzetre, hogy mi mit is jelent, egyszerűen átélem a történetet! IMÁDOM!

Olvassátok el! Most is úgy éreztem olvasva a könyvet, hogy szeretnék elmenni azokra a helyszínekre, melyek szerepelnek a történetben. Szeretném megnézni az adott épületet most hogyan néz ki, szeretném megnézni az emlegetett Pesti Hírlap korabeli számait, szeretnék nyomozni.
Ajánlom a figyelmetekbe a Tabán Anno blogot, amin tényleg nagyon érdekes böngészgetni, de ami a legfontosabb: OLVASSÁTOK EL A KÖNYVET!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates