2016. február 10., szerda

Kíváncsi Szerda 172.





Mely ifjúsági könyv az, ami szerintetek a legjobb olvasó csalogató? Amely a legtöbb kamaszt meggyőzte az olvasás fantasztikus voltáról?



Törpilla: Évek óta nagyon fontos téma, hogy vajon miért nem olvasnak a mai gyerekek, milyen könyvvel lehetne az olvasásra szokatni őket.

Nincs olyan előírás, amely meghatározná, hogy hány évesen milyen könyveket kell elolvasniuk a diákoknak, mégis: a pedagógusok lassan fél évszázada ugyanazokat a könyveket olvastatják velük. A Magyar Olvasástársaság 150 magyartanár megkérdezésével készült felmérése szerint felső tagozatban a pedagógusok zöme ugyanazt a hat könyvet adja föl: az Egri csillagok, A Pál utcai fiúk, a Szent Péter esernyője, a Légy jó mindhalálig, A kőszívű ember fiai és Az aranyember című regényeket.

A kötelezők listáját a tanárok 57 százaléka a tankönyvek és a munkafüzetek alapján állítja össze, vagyis azok tartalma „szentírás” a pedagógusoknak. Emiatt sok múlik a tankönyvszerzőkön, ám „a labda mégis inkább a pedagógusok térfelén pattog”. Bőven vannak már ugyanis olyan tankönyvek, amelyek kortárs irodalmat is ajánlanak kötelezőnek, ám ezeket a pedagógusok nagy része figyelmen kívül hagyja.
A magyartanárok 39 százaléka azt állította: a diákok érdeklődése alapján választ kötelező olvasmányokat. – Ám ez alatt azt értik, hogy ha például az osztálynak nem tetszik Az aranyember, akkor föladják A kőszívű ember fiait. Márpedig, ha ugyanattól a szerzőtől választanak egy ugyanolyan nehéz nyelvezetű könyvet, akkor az nagy valószínűséggel ugyanúgy nem fog a diákok érdeklődésével találkozni. (Forrás: nol.hu)

Úgy gondolom, hogy nagy felelősség van a tanárokon azért, hogy a gyerek megszeret-e olvasni, vagy sem. A “kötelező” olvasmányok listáját frissíteni kellene.
Szerintem a Harry Potter könyvek lennének azok, amik a legjobb olvasó csalogató lenne általános iskolásoknak.
Leiner Laura: A Szent Johonna Gimi sorozatát pedig a középiskolásonak ajánlanám, a megfelelő részek a megfelelő évfolyamnak (pl. 1., 2. Rész a középiskola első évében, a 3., 4. rész a 2. évfolyamonon, és így tovább…), mert az adott könyvek az adott félévek “problémáit” dolgozza fel. Persze Leiner Laura további könyveit érdemesnek tartom arra, hogy a gyerekek (ifjak) rászokjanak az olvasásra. 


0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése