2014. január 29., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 67.

Már zajlik a Magyar Könyvek Viadala, amin a Könyvfalók blog is részt vesz. A kérdésem az lenne, hogyha nézzük a tavalyi év összes olvasmányát, akkor a hazai vagy a külföldi szerzőktől olvastatok többet? És miért?
Szégyen, nem szégyen, de én elég kevés mai, hazai irodalmat olvasok, és ha mégis, akkor az esetek jelentősebb részében gyermekirodalomról van szó. Az ok pedig egyszerű: Pár évvel ezelőtt, mélyrepülést tapasztaltam az akkoriban megjelent magyar regényekben, és eléggé szkeptikussá váltam. A sorozatos csalódásaim vezetettek odáig, hogy egyre több külföldi regényt olvastam, és ha hazait vettem kézbe, már előre féltem a csalódástól. Azt viszont elismerem, hogy az utóbbi időben pozitív változást észlelek, és bízok abban, hogy ezek az élmények elhomályosítják majd a csalódásaimat.

Adri könyvmoly:
Én nagyon pártolom a hazai írókat. viszont ahogy visszanéztem a statisztikám, bizony a külföldi szerzők könyvei voltak többségében. Talán azért, mert sokszínűbbek, változatosabbak, jobban reklámozottabbak és jóval több jelenik meg, mint a mi íróink tollából. De szeretnék változtatni az arányon mindenképpen.

Emma:
Majdnem reflexből rávágtam, hogy külföldi szerzőktől, mert a korábbi évekre egyértelműen ez volt a jellemző, de aztán megnéztem, hogy miket is olvastam tavaly. Egy kicsit meglepődtem. Ugyan nem olvastam olyan sokat, mint szerettem volna (ha a szakirodalmat nem számítjuk), de az olvasmányaim 80%-a magyar szerzők könyvei voltak. Erre az évre inkább külföldiek vannak tervbe véve, de ezek után azt hiszem kiegészítem a listát még néhány magyarral. :)

Ani: Sokkal több külföldit olvasok, mint magyart :( Magyarok közül is kevésbé a kortárs irodalmat, sokkal inkább szeretem Móricz, Mikszáth, Szabó Magda és a többiek munkáit.Van néhány kortárs író, akikben már nagyon pozitívan csalódtam szerencsére, pl. Hidas Judit. Egyre több nagy kiadó foglalkozik a fiatal magyar tehetségekkel és azt gondolom, ez nem véletlen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates