2013. szeptember 6., péntek

# könyves lélek

Bujdosó István: Hal a vízben

Elöljáróban annyit, hogy ezt a könyvet az Alexandra nagy akcióján vettem, amely még szeptember 15-ig tart, és amelyről ITT olvashattok. Közel 2000 leárazott könyvet lehet megvásárolni. Bár nem ezért indultam a könyváruházba, de nagyon megörültem az akciónak. 

Bujdosó István könyvét azért választottam, mert annyit láttam belőle (borító hátsó képe), hogy gyerekes könyv, amelyet egy apa írt.
Valóban gyerekes könyv, azonban nem a szokványos, vagyis amikor humorosan-poénosan ír a szülő a gyereknevelés nehézségeiről. Ezt a könyvet ugyanis az egyéves kislány meséli el! Hogy ő mit lát a világból, mit érez, miket gondol. Gondolatai már-már filozofikusak, sőt, mondhatni az egész könyv a létezés kérdéseit feszegeti - gyermeki rácsodálkozással. Mindeközben sétál az apjával, és nézik a folyót, vagy elutaznak egy panzióba, vagy otthon játszanak, zajlanak a hétköznapok, fel-fel villan egy-egy helyszín, esemény.
Aranyos kis könyv, bár egy idő után nehéz olvasni, mert néha túl filozofikus, mindent megmagyaráz, pl. mikor a gyerek hisztizik a fagyi miatt, vagy a földön hagyja a kockákat stb. De különben nagyon jó gondolatok vannak benne!

A szerzőről az alábbit olvashatjuk a könyv fülszövegében:
Bujdosó István szintén sok helyen kereste már az életet. Az utóbbi húsz évben volt disznópásztor, vattacukorárus, bolti segédmunkás, kocsmáros, egyetemi tanársegéd, nyelvtanár, tolmács, műszaki szakfordító, műfordító, rendszergazda és irodavezető. Pécsett él feleségével és kislányával – e könyv "hősnőjével" –, Reginával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates