2013. május 1., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 30.

Amikor eldöntöm, hogy miről fogok írni egy adott hónapban itt a blogban, és elolvastam a könyvet vagy átnéztem egy korábban olvasottat, következik a kigondolása, hogy mit fogok írni. Ez nálam úgy történik, hogy a lefekvés és az elalvás között próbálom megfogalmazni magamban a mondatokat, vagy mostanában a szép időben kertészkedés közben agyalok.  Nekem úgy tűnik, hogy rajtam kívül mindenki olyan könnyedén fogalmaz. Ti hogyan csináljátok? Nekiültök és írtok, vagy előtte próbáljátok összeszedni a mondatokat? Esetleg vázlat készül a fejetekben és utána írtok?

Niki: én mostanában jegyzetelgetni szoktam olvasás közben. Felírom a fontosabb tudnivalókat, eseményeket, megjelölöm azokat az oldalakat, amiket a bejegyzés megírása előtt újra kéne olvasnom. Többnyire esténként szoktam írni, amikor Gyerkőcöm már alszik, csend és nyugalom van, senki se zavar. Ilyenkor először megkeresem a szerző arcképét, az eredeti borítóét és rákukkantok a hivatalos oldalára is. Aztán előveszem a jegyzeteket és nekiállok. Ha elakadok vagy épp úgy érzem, hogy ez most nem megy, nem az igazi, akkor félreteszem a bejegyzést és folytatom amikor úgy érzem, hogy megérett bennem minden, amit szerettem volna szavakba önteni.

Ani: Régebben több időt töltöttem egy bejegyzés megírásával: jegyzetelgettem, idézeteket gyűjtöttem olvasás közben, előre kigondoltam a bejegyzést, és főleg utánakerestem az írónak, részleteknek, filmadaptációnak, stb. Mostanában, mivel kevés időm van, leülök és írom, ami eszembe jut. Persze van olyan, hogy még mindig sikerül belecsempészni valami pluszt, de nem mindig. Sajnos. Remélem, hamarosan ismét több időm lesz!

Márti: Én már többször meg fogadtam, ahogy kiolvasok valamit, rögtön elülök és megírom, milyen hatással volt rám, de mindig elhalasztom. Végül sok-sok percet ülök egy-egy bejegyzés fölött, közben felütöm a könyvet is, keresgélem a jelentősebb részeket. Szóval, én nem tartozom azok közé, akikből dől a szó ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates