2013. március 15., péntek

Március 15

Rendhagyó megemlékezésre hívlak Benneteket az idei március 15 -én . Az 1848-as forradalomra most zászló lengetéssel emlékezzünk.
A forradalom lánglelkű költője Petőfi Sándor volt, rajta kívül sok író és költő is megírta a forradalommal kapcsolatos gondolatait.

A mi mai korunknak is van egy - ha nem is forradalmár - lánglelkű költője, akitől ezen a márciusi héten búcsúztunk, mert a lelke végleg felszállt az égig. Azért mondom, hogy lánglelkű, mert a verseiből tűz árad,  amelytől egyszer sírunk, egyszer nevetünk. Néha úgy érezzük, hogy bújnunk kell valakihez, ha hallgatjuk, máskor meg olyan bohókásak, hogy szinte kínrímeknek tűnnek.
Cipő - Bódi László- versei annyira egyéniek, hogy zene nélkül olvasva is ráismerünk a stílusára, ezért költő Ő is, mint a többi nagyok. Meggyőződésem, hogy egyszer könyv alakban is olvashatjuk a verseit.
Emlékezzünk most Cipőre néhány verséből kiragadott részlettel, csak úgy címek nélkül. Egészen biztosan hallani fogjuk hozzájuk a zenét is.



Repül a bálna
Repül a bálna
Körbe-körbe repül a földön
Holnaptól
Repül a bálna
Megírta a Magyar Közlöny.
Megtanultam, tudom a választ
Kicsi az ország nagy a bánat
Még, még, még, még, még
Ennyi nem elég!
.........................................

Nagy kő zuhan, átrepült a szívemen,
Segíts, hogy szép legyen, ha egyszer földet ér!
Nagy kő zuhan, ez volt az életem.
Ahonnan érkezett, oda egyszer visszatér.
..........................

A csend beszél tovább, helyettem Ő mondja el,
a csend beszél tovább, helyettem Ő énekel.
Elbúcsúzom, de ott leszek, ahol a szél zúg, a nap nevet,
elbúcsúzom, de itt marad belőlem néhány pillanat...
Akkor is hallod a hangomat, hogyha fáj, hogyha nem szabad,
mindig itt vagy, és ott leszek, ahol a szél zúg, a nap nevet..
......................

Felhők között a Nap.
Kék és narancssárga színekbe öltözött,
Most már senki se bánthat,
Most már semmi se fájhat.
......................

Nagy esők jönnek és itt maradok, itt maradok örökre,
A 67-es út mellett, az árokparton ülve
Nyáréjszakán, ha nem jövök, esik az eső és mennydörög,
A csillagokkal, ha szédülök, esik az eső és nem találsz rám
..........................

Szomorú a csillag az égen
Keserû a szó
Amikor a vihar tombol
Az nem az ami jó csak rosszat ne hozz, arra kérlek
Ha jót most nem tudsz adni
Jobb lenne elrohanni,
El, most el, most messze innen
.......................

Ezt a földet választottam
Ezt a Napot úgy akartam
Bölcsőm is volt sírom is lesz
Az élet csak egy szép ígéret
Ezt a földet választottam
Ezt a Napot úgy akartam
Minden álmot, minden képet
Minden hangot, minden szépet
.........................
Amikor látod, hogy sírok és fáj nagyon, ne hidd el, én nem akarom
Ha mosolyt hozok a könnyek helyett, így maradjak meg neked
.........................

Kedvesem, jöjj velem!
Ez a harc lesz a végső.
Kedvesem, jöjj velem!
Senki más nem jöhet.
Kedvesem, jöjj velem!
Az égbe visz ez a lépcső.
Innen más út ki már
Nem vezet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates