2013. március 27., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 25.

forrás
Inkább magyar írók, vagy inkább külföldiek? Válogattok ilyen szempont alapján, vagy csak maga a könyv számít? Számít az eredeti nyelv, a kultúra, ami átjön az íráson?

Ani: Ha tehetem, mindkettő. Igyekszem változatosan olvasni, bár ebben még sokat kell fejlődnöm :) Valahogy mindig vissza-visszatérek a magyar irodalomhoz is, imádom a magyar parasztregényeket, Szabó Magda sajátos hangulatát... Szerintem igenis számít az a kultúra, ami átjön a történeten, hiszen a magyart "sajátomnak" érzem, az amerikait, britet, stb "ismerősnek" érzem (hiszen ez csöpög a médiából), de a távol-keleti történeteket például "elvarázsoltnak". Mind nagyon jó tud lenni, ha a megfelelő időben kap el. Sajnos a magyart leszámítva nem nagyon olvasok eredeti nyelven, pedig évek óta tervezem angolul és németül is :(

Niki: Én az új, mai magyar szerzőkkel kapcsolatban kicsit szkeptikus vagyok, ugyanakkor el kell ismerni, hogy az utóbbi időben egyre jobb hazai történetekbe botlok bele. Úgyhogy igazából mindkettő, de ha mai magyar szerző könyvéről van szó, akkor kicsit tán jobban tétovázok, mint külföldi író esetében.

Adri könyvmoly: Ahogy megnéztem az olvasmányaimat, leginkább külföldi írók könyveit részesítem előnyben.
De igyekszem a régi, magyar szépirodalmi könyveket is elő halászni a polcomról.
Sajnos a kortárs írókkal nem vagyok valami jóban, de igyekszem megkedvelni.
Sikerült pár nagyon jó könyvet kifognom, de ez a ritka.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates