2012. november 28., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kiváncsi Szerda 8.

Egy könyvesbolt túrám során a kezembe akadt Robert Jay Lifton: Náci orvosok című könyve - és nem tudtam Tőle elszakadni. Heteken keresztül újra és újra felmerült bennem, hogy szeretném elolvasni - végül szakdolgozatom témájának ürügyén meg is vettem. Érdekes, tanulságos és jól megírt könyvnek tartom - mégis úgy érzem, jobb lett volna, ha soha nem olvasom el. Nektek van ilyen könyv-élményetek?



Ani:  Nekem is van egy-két "jobb lett volna, ha sohasem olvasom el", de ezek inkább azok a vacak könyvek, amikre a papírt is sajnálom... Viszont az Asszony a fronton című Polcz Alain-könyv után azt éreztem, hogy ez nekem még olvasni is nagyon sok volt. Hetekig nem hagyott nyugodni, nagyon megrázott. De azért mégis nagyon örülök, hogy elolvastam, mert azóta sok mindent másként látok (a kitartás, küzdelem, stb. határait), és ezt nagyon kevés könyv után szoktam érezni.

Niki: én többnyire a holokauszt témájú könyvekkel vagyok így. Sokkolnak a bennük olvasottak, de mégis annyira érdekelnek, hogy nem tudom kihagyni az ilyen könyveket. Ami így hirtelen beugrott az Stefan Niemayer "Titkos kísérletek a náci birodalomban" c. könyve. ... Döbbenetes. ...

SzaMárti: Nekem is a 20. század rémségéhez köthető az a könyv élményem, amit jobb lett volna el sem olvasni.  Ez a könyv Norman Mailer Várkastély a vadonban című műve. Arról szól, hogyan éltek a harmadik birodalom urának szülei ifjúkorukban és milyen volt a kis Adolfnak és testvéreinek élete, mint egy magyarázat, hogy alakulhatott ki amivé lett. Időnként szabályosan gyomorforgató részeletek voltak, de mindenképpen végig akartam olvasni.  Végül is az író miatt döntöttem a könyv mellett,  de gyerekes szülők ne olvassák el soha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates