2012. június 18., hétfő

# szépirodalom

Ian Mc Ewan: Szombat

Ian McEwanról mindenkinek a Vágy és vezeklés című könyv ugrik be elsőre, amelyből film is készült. Úgy gondoltam, mivel nagyon tetszett az előbb említett könyv, az író más műveire is kíváncsi vagyok. Így került kezembe a Szombat című regény, amelynek ajánlója egyből felkeltette az érdeklődésemet:

Szombat hajnalban Henry Perowne londoni házának ablakából szemtanúja lesz egy kigyulladt szárnyú repülőgép zuhanásának. A kép beleég emlékezetébe, és napi teendőinek végzése közben is ott lebeg lelki szemei előtt mint a fenyegetettség lángoló szimbóluma. A regény egy orvos huszonnégy óráját mutatja be, elidegenedését családjától, furcsa versengéseit, párbajait, eltorzult gondolkodását egy eltorzult világban és végül kitörési kísérletét saját életéből, vágyai és félelmei béklyójából. 

Tetszett, hogy a regény aprólékosan leírja Perowne gondolatait, félelmeit, napi rutinját, feleségéhez, fiához valamint lányához fűződő viszonyát és munkáját (Perowne ugyanis idegsebész). A napja különben egy átlagosnak tűnő szombati nap: szeretkezik a feleségével, fallabdázni megy orvos kollégájával, meglátogatja anyját, vásárol a halpiacon, hazajön a lánya... s közben meg-megjelenik előtte az égő-zuhanó repülőgép képe, hol a Híradóban, hol a gondolataiban. 
Ám mégsem a repülőgép az, ami nem hagyja nyugodni - őszintén szólva a beharangozó alapján én nagyobb jelentőséget gondoltam  a repülőgépnek -, hanem egy piros BMW, amely egy kis konfliktus miatt többször is feltűnik a színen. Szóval az ajánlóval ellentétben nem (csak) a repülőgépen van a hangsúly, az csupán egy nem túl szerencsés nap kiindulópontja, mikor is főhősünk még a családját is bajba sodorja. 
Mivel a könyv egyetlen egy napot mesél el, a végére minden helyreáll, legalábbis látszólag helyreáll.
Nem volt rossz könyv ez sem szerintem, nekem tetszett, bár igazi izgalmakat inkább a vége felé tartogat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates