2011. június 27., hétfő

# krimi-thriller

John Ajvide Lindqvist: Hívj be!

Az utóbbi időben igencsak divatossá váltak a vámpíros történetek, csak úgy, mint a rideg-véres svéd krimik, ezért először nem is vágytam rá, hogy elolvassam ezt a  népszerű regényt. Ám ismerőseim addig mondogatták, hogy húúú, milyen izgalmas könyv, sőt, a belőle készült film még izgalmasabb,  hogy végül beadtam a derekam, és amint lehetőségem volt rá, kedvezményesen beszereztem a könyvet.
Tetszett. Véres és kegyetlen. Ám nem kell megijedni, nem volt olyan félelmetes, mint amire számítottam (lehet, hogy a film erőteljesebb). Inkább gusztustalanok voltak bizonyos részek, mint félelmetesek. (Pedig én a "hard selection"-t olvastam, van "fine", vörös pöttyös változata is, de nem tudom, mi a különbség.)

Maga a történet:
Kezdetben senki sem veszi észre, hogy a felfoghatatlan megjelent Blackebergben. 1981 késő ősze van, a peremvárosban a szokott módon zajlik az élet. De a közelben egy tizenéves fiú lecsapolt vérű holttestére bukkannak, rituális gyilkosságról kezdenek suttogni.
Senki sem sejti, mi történik valójában. A tizenkét éves Oskar képzeletét megragadja a gyilkosság, de még jobban foglalkoztatja az új lakó. A szomszédba egy lány költözött. Összebarátkoznak. Egyre szorosabbá válik a kapcsolatuk. De a lányban van valami furcsa. Valami nagyon szokatlan. És csak éjszaka lehet találkozni vele. 

Mondanom sem kell, hogy a furcsa lány, Eli, és a fiú, Oskar között különös kapcsolat alakul ki, talán gyerekszerelem féle (Oskar részéről),  talán csupán egy fura vonzódás. Kettejük kapcsolata adja a történet egyik fő szálát. A másikat meg a rejtélyes  és kegyetlen gyilkosságok - vajon ki követte el őket? Lehetséges, hogy egy gyerek? Arra már utaltam az elején, és nem árulok el vele nagy titkot, hogy vámpíros történet, szóval ezzel kapcsolatosak a támadások, véres események. Van néhány mellékszál és mellékszereplő is a történetben, pl. Virginia, aki fura változásokon megy keresztül, vagy pl. az Oskart megfélemlítő osztálytársak is fontos szerepet kapnak.
Kiemelném még a perverz bácsit, Hakant, én a róla szóló részeket találtam undorítónak.
Na de nem akarok senkit elrettenteni. Ez egy nagyon jól megírt, izgalmas kis regény, ajánlom tehát minden vámpír- és thriller rajongónak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates