2011. április 24., vasárnap

# Tudni jó

Locsolóversek


Manapság egyre több olyan fiú, férfi jön hozzám locsolkodni, aki nem mond locsolóverset, mert nem tud…. (Vagy lusta egyet megtanulni...) Az ilyen locsolóknak segítségképpen összegyűjtöttem pár locsolóverset: némelyik versike kicsit hosszabb (5-6 soros) és komolyabb, de van 2-3 soros vicces locsolóvers is.

Zöld erdőben jártam,
Kék ibolyát láttam.
El akart hervadni
Meg szabad-e locsolni?

Pálinkás jó reggelt kívánok e háznak,
Főképp a dolgos szülők jól nevelt lányának!
Elmondom én gyorsan jövetelem célját:
Megöntözöm most a környék legszebb lányát. ű
Kívánok e háznak hát mindenből eleget,
Főképp békességet, egészséget és szeretetet!

Én a kertész fia vagyok,
kislányokat locsolgatok.
Gyere, kislány, el ne hervadj,
Jó kölnivel meglocsollak!

Én kis kertészlegény vagyok
Virágokat locsolgatok.
Azt hallottam, hogy egy rózsa
El akar hervadni.
Szabad megöntözni?

Ajtó mögött állok,
Piros tojást várok.
Ha nem adtok, lányok,
Estig is itt állok!

Kinyílt az ibolya húsvét hajnalára,
Csepegjél, rózsavíz erre a kislányra.
Rózsavíztől, majd meglátod, szép és ügyes leszel,
Ugye, kislány, a zsebembe piros tojást teszel?

Mosolyog a napsugár,
mosolyog az ég is,
locsolkodok, tojást kapok,
s mosolygok majd én is.

E szép házba nyitottam,
Nefelejcset találtam.
Nem hagyhatom hervadni,
Meg szabad-e locsolni?

Messze földön jártam,
Szép harmatos reggel,
Aranytündér kútvizéből
Vizet merítettem.
Aranytündér kútvizével
Öntözgetni járok,
Olyan szagos, mint a rózsa,
Gyertek ti is, lányok!

Zöld erdőben jártam
Kék ibolyát láttam.
El akart hervadni
Szabad-e locsolni?

Húsvét másodnapján az jutott eszembe,
Locsolóvizet vegyek a kezembe.
Megöntözzek vele egy árva ibolyát,
És cserébe kapjak érte egy hímes tojást.

Húsvét másodnapján régi szokás szerint
Fogadják szívesen az öntözőlegényt.
Én a legénységhez igen kicsi vagyok,
De öntözőlegénynek mégis csak felcsapok.
Minden esztendőben ilyenkor itt vagyok
Ha a locsolásért pirostojást kapok.
Szépen kérem az apját,
De még szebben az anyját:
Adja elő a lányát,
Hadd locsolom a haját!
Hadd nőjön nagyra,
Mint a csikó farka,
Még annál is nagyobbra,
Mint a Duna hossza.
Szabad-e locsolni?

Van e háznak rózsabokra,
nyúljék élte sok napokra,
hogy virítson, mint rózsaszál,
megöntözném: ennyiből áll e
kis kertész fáradsága,
piros tojás a váltsága.

Jó reggelt, jó reggelt,
Kedves liliomszál,
Megöntözlek rózsavízzel,
Hogy ne hervadozzál.

Kerek erdőn jártam,
Piros tojást láttam,
Bárány húzta rengő kocsin,
Mindjárt ideszálltam.
Nesze hát rózsavíz,
Gyöngyöm, gyöngyvirágom.
Hol a tojás, piros tojás?
Tarisznyámba várom!

KÉK erdőben jártam, ZÖLD ibolyát láttam,
Szemészetre holnap mennék,
de most még azért locsolkodnék...

Biciklivel érkeztem, negyven métert fékeztem
Józsi vagyok, szép és laza Locsoljak vagy menjek haza?

Én verset nem tudok, azt mondjanak a kicsik,
és csak azért jöttem, hogy igyak egy kicsit.

Én még kicsi vagyok, Verset ezért nem is tudok
De majd jönnek a nagyok, Aztán majd mondanak azok.

Zöld a moha, zöld a páfrány,
Meglocsollak házisárkány.

Egy tök, két tök, három tök, négy tök,
Nem tökölök - Öntök.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates